به گزارش پارس نیوز، 

جلال محمود زاده، درباره موضوع ممنوعیت صادرات دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز گفت:باید توجه داشت که میزان صادرات دام کشور در حدی نیست که ممانعت از صادرات نقش موثری در تنظیم قیمت گوشت داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزود:در طول حدود دو سال گذشته به دلیل بیماری تب برفکی بخش قابل توجهی از دام های کشور تلف شده و در واقع میزان تولید داخلی گوشت قرمز حتی نمی تواند همزمان جوابگوی نیازهای داخلی و صادرات باشد بنابراین باید در این خصوص تدابیر اساسی اتخاذ شود.

جلوگیری از صادرات دام قیمت ها را در بازار گوشت قرمز تنظیم نمی کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان تولید گوشت قرمز در کشور کم است،گفت:مطرح کردن موضوع جلوگیری از صادرات دام برای تنظیم بازار گوشت، موضوعی عامیانه محسوب می شود.

محمودزاده در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:قیمت گوشت قرمز و مواد غذایی با سطح درآمد بسیاری از خانوارها تناسبی ندارد. بالا رفتن قیمت دلار، تامین نهاده های دامی مانند ذرت و سویا را با چالش جدی روبرو کرده و باعث شده بیشتر مرغداران کشور جوجه ریزی نداشته باشند که تبعات آن در آینده بازار را با مشکل روبرو می کند.

انتقاد از واردات انحصاری نهاده های دامی

وی ادامه داد:در واردات نهاده های دامی مانند ذرت و سویا رانت وجود دارد و سال هاست که واردات نهاده های مذکور بصورت انحصاری در اختیار یک شرکت است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود:در واردات گوشت قرمز نیز انحصار وجود دارد و بطور طبیعی بی توجهی به موضوعات مذکور عرضه و تقاضا گوشت و محصولات پروتئینی را با مشکل روبرو می کند و این موضوع به زیان مصرف کننده است./

پایان پیام