به گزارش پارس نیوز، 

عباسی نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان در برنامه تیتر امشب در خصوص مشکلات صنعت مبلمان کشور گفت:در کشورهای توسعه یافته اهمیت زیادی به صنعت مبلمان داده می شود و در کشور ما حدود 8 درصد اشتغال از این صنعت تامین می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 درصد نیاز کشور به مبلمان از طریق واردات  تامین می شود که قبلا بیشتر بود.

عباسی در باره مشکلات پیش روی تولید کنندگان داخلی گفت:قیمت تمام شده در کشور ما خیلی بالاست که رقابت را از ما می گیرد اما  باوجود این مشکل،  آمار واردات را کم کرده ایم.

این فعال حوزه مبلمان تصریح کرد:ما توانمندی در صادرات داریم اما حمایت لازم از این بخش صورت نمی گیرد،نبود تسهیلات مناسب ، موانع مالیاتی  و عوارض از جمله مشکلات این حوزه است که  در نهایت  سبب افزایش قیمت تمام شده کالا می شود و  ما نمی توانیم  در این شرایط رقابت کنیم.باید شرایطی فراهم شود که قیمت تمام شده کاهش یابد.

عباسی تاکید کرد:ما اکنون آمادگی برای صادرات داریم اما مشکل اصلی این بخش، مواد اولیه است و یک سری از کارخانجات به همین دلیل تعطیل شده اند چراکه به دلیل فعالیت های دلالان ، قیمت مواد اولیه روز به روز بالا می رود.

بهره گیری از مدل توسعه خوشه ای در صنعت مبل

بر اساس این گزارش مقیمی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در ادامه اظهار داشت: صنعت مبلمان اهمیت ویژه ای در کشورهای پیشرفته داردو یکی از مدل های توسعه ای خوشه ای  است.

وی ادامه داد:توسعه صنعت مبلمان یکی از الزامات اساسی برای کشورهایی است که در این صنعت مزیت دارند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه حمایت های دولت از این بخش تنها به حمایت مالی محدود نمی شود گفت: مدل خوشه ای  برای توسعه این صنعت ارائه شده که یکی از  مدل های اصلی توسعه در دنیا است.

وی ادامه داد: اکنون 25 خوشه  در این صنت در کل کشور شناسایی شده و  5 خوشه در چند استان تکمیل شده است.

مقیمی افزود: در یک خوشه مجموعه  اقدامات از تامین مواد اولیه تا فروش و صادرات  انجام می گیرد و کار برای تولید کننده تسهیل می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد:در بعضی خوشه ها ،شهرک های تخصصی ایجاد شده است و همچنین از باب حضور در نمایشگاه های سایر کشورها ،از تولیدکنندگان حمایت می شود.

انتهای پیام/