یونس رنجکش عصر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: اکثر طرح‌های عمرانی شهرستان آستارا ازجمله طرح فاضلاب ملی هستند، به‌همین‌دلیل نیازمند تخصیص اعتبار در حد ملی هستیم.

وی بابیان اینکه 17 میلیارد تومان اعتبار استانی برای 132 طرح عمرانی شهرستان آستارا پیشنهاد شده که تجربه نشان داده است که 30 درصد اعتبارات تصویب‌شده تخصیص پیدا می‌کنند گفت: این مقدار اعتبار پیشنهادی برای طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد است.

فرماندار شهرستان آستارا با تأکید براینکه لایروبی آب‌بندان‌ها بارها در ستاد مدیریت بحران این شهرستان تصویب شده است، اما در عمل چیزی ندیده‌ایم تصریح کرد: اگر لای‌روبی آب‌بندان اجرایی نشود در صورت بروز هرگونه اتفاق ناگوار مقصر اصلی آب منطقه‌ای است.

قادر به پرداخت طلب پیمانکار نیستیم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا نیز در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: 120 میلیارد تومان بابت حفر پنج حلقه چاه باهدف تأمین آب موردنیاز مزارع کشاورزی بخش‌های مرکزی و لوندویل در سال زراعی جاری به پیمان‌کار پروژه بدهکار هستیم.

ایرج شیارکار ضمن‌انتقاد از کافی نبودن اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی شهرستان آستارا تصریح کرد: با اعتباری که کارشناس کمیته برنامه‌ریزی استان گیلان برای جهاد کشاورزی این شهرستان در نظر گرفته است قادر به پرداخت هزینه پیمان‌کار نیستیم.

سالن ارشاد آستارا برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا نیز در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری پیشرفت فیزیکی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد را 70 درصد دانست و اظهار کرد: اعتبار پیشنهادی ارشاد استان گیلان جهت تکمیل این مجتمع، یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

شاپور تشرینی باانتقاد ازاینکه بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در مجمع فرهنگی هنری ارشاد شهرستان آستارا نیست و این مجتمع وارد بیستمین سال از عمر خود شده است گفت: سالنی که در طول سال 10 برنامه فرهنگی هنری در آن اجرا می‌شود برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام