به گزارش پارس نیوز، 

اکتاوینو علیمودین شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران، افزود: سفر به شهرستان اراک با هدف آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت های صنعتی و کشاورزی این خطه برنامه ریزی شد و افزایش مراودات تجاری دوجانبه با جدیت پی گرفته می شود.

وی ادامه داد: روابط تجاری اندونزی و ایران به خصوص در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشته بازوهای تجاری و مراودات تجار مد نظر است.

سفیر اندونزی اظهار داشت: قابلیت های حوزه صنعت و فناوریتنها مزیت استان مرکزی نیست بلکه توانمندی کشاورزی و گردشگری این منطقه نیز بالا است و می تواند برای توسعه روابط با اندونزی ملاک قرار گیرد.

وی افزود: در دیدار با مقامات ارشد استان مرکزی در این سفر تمایل به گسترش مراودات تجاری اندونزی ارزیابی علمی شد و حمایت اصولی از اتاق های بازرگانی اندونزی و استان مرکزی به عنوان ظرفیت پایه مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: روابط بین کشورها عامل بهبود دانش فنی و وضعیت اقتصادی است که این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی با جدیت این مهم را دنبال می کند.

منوچهر توسطی افزود: در صورت ایجاد ارتباط منظم و کارآمد با سفارتخانه های مختلف می توان بستر فعالیت های اقتصادی و تجاری بین کشورها را نیز فراهم کرد.

وی اضافه کرد: مراودات تجاری ایران و اندونزی تا قبل از سال 1390 در شرایط بسیار خوبی بود اما از سال 1390 دچار نوساناتی شد که از سال گذشته این نواقص درحال جبران است.

سفیر اندونزی و هیات همراه در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن دیدار با مقامات ارشد و فعالان اقتصادی این استان از چند واحد تولیدی در شهرک های صنعتی شهرستان اراک نیز دیدن کردند.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی، قطب چهارم صنعت ایران و یکی از کانون های مهم تولید اقلام کشاورزی کشور شهرت دارد.

 

انتهای پیام /