به گزارش پارس نیوز، 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: انرژی، محیط‌زیست، اشتغال، بهره‌وری، رشد اقتصادی و مهم‌تر از همه شفافیت از جمله چالش‌های پیش روی کشور محسوب می‌شوند که فناوری اطلاعات رکن مؤثر برای مقابله با آن‌هاست.

رسول سراییان در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند اظهار کرد: باور ما این است که کوتاه‌ترین و بهینه‌تر مسیر برای عبور از چالش‌ها فناوری اطلاعات است. فناوری‌های ارتباطی تنها فناوری محسوب می‌شوند که برخلاف سایر فناوری‌ها، پیشرفت در آن‌ها موجب کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین رکن شهر هوشمند زیرساخت ارتباطی است که در ابتدا باید تغییرات اندازه‌گیری و داده‌ها جمع‌آوری و سپس مدیریت شود که خوشبختانه به‌واسطه زیرساخت ارتباط تلفن همراه موجود در کشور فعالیت‌های نخست در راستای خانه‌های هوشمند به‌صورت آزمایشی در حال انجام و اولویت‌بندی است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، استفاده از فناوری‌های جدید نظیر اینترنت اشیاء و هوشمندسازی صنایع به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها، کنتورهای آب و برق، کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود و میزان مصرف آب و برق کاهش پیدا می‌کند.

نخستین کنگره جهانی فناوری هوشمند ۲۰۱۸ با همکاری ۱۰ کشور جهان و با سه رویکرد دولت هوشمند، شهر هوشمند و بانکداری هوشمند در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است. ارائه تجربیات بین‌المللی در مبحث فناوری‌های هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله اهداف این کنگره دوروزه است. در این کنگره دو روزه مهمانانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، سوئد، هلند، بلاروس و یونان حضور دارند.

انتهای پیام/