به گزارش پارس نیوز، 

رسول سراییان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی) اظهار داشت: برنامه‌ریزی این نمایشگاه از بهمن ماه سال گذشته با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آغاز شد.

وی درباره تفاوت نمایشگاه امسال با نمایشگاه سال گذشته، گفت: خدمات دولت الکترونیک در نمایشگاه امسال به صورت وسیع‌تر در فضایی به مساحت 2500 مترمربع با رویکرد خدمات محور و شعار دولت هوشمند در سالن 41 به نمایش در می‌آیند که دستگاه‌های دولتی بیش از 314 خدمت الکترونیکی را ارایه می‌کنند و دولت همراه نیز به عنوان یک خدمت جدید ارایه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رشد 20 رتبه‌ای دولت الکترونیک ایران در رده‌بندی‌ جهانی اشاره کرد و گفت: با این رشد از دسته متوسط به دسته بالا صعود کردیم. امروز همه اعتقاد پیدا کرده‌اند که دولت الکترونیک ابزار توسعه کشور است. زیرساخت دولت الکترونیک در سازمان فناوری اطلاعات ایران استقرار یافته و بخش خصوصی آماده ارائه خدمات الکترونیک است که با این شرایط می‌توانیم رده توسعه الکترونیک در کشور را به سطح بالای جهانی برسانیم.

وی از آغاز اتصال قوه قضاییه و نیروی انتظامی به مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: مرکز تبادل اطلاعات به معنی متصل شدن به زیرساخت دولت الکترونیکی است که در مرحله اول قوه قضاییه، سرویس روزنامه رسمی را به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل خواهد کرد و برای جلوگیری از فساد در نقل و انتقال خودرو در توافق با نیروی انتظامی مقرر شد، سرویس شماره شناسایی خودرو به این مرکز متصل شود.

همچنین در این نشست محمد اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از تدوین دستورالعملی برای عضویت تمام کسب و کارهای نوپا در این سازمان خبر داد و گفت: سازمان نصر سه دسته عضو شامل شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی و فروشگاه‌ها را دارد و به تازگی برای کسب و کارهای نوپا نیز دبیرخانه‌ای مستقل ایجاد کرده‌ایم. عضویت این کسب و کارها نیز در سال اول رایگان و در سال دوم با 50 درصد تخفیف خواهد بود.

وی گفت: امسال مراجعه کنندگان برای ورود نیازی به کارت کاغذی ندارند.

بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ از شنبه آغاز می‌شود و تا 3 شنبه برپا است. محورهای الکامپ 24، شامل دولت هوشمند، ستاره‌ها، بازیها، روندها و مالیات الکامپ است.

انتهای پیام/