به گزارش پارس نیوز، 

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که عصر امروز( ۱۸ مرداد) در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند که باید اخبار را به درستی منعکس کنند.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص استیضاح دکتر ربیعی، گفت: استیضاح حق نمایندگان مجلس و تذکر، سوال و استیضاح از ابزارهای نمایندگان است.

لاهوتی ادامه داد: نگاه مردم این است که دولت تیم اقتصادی را تغییر دهد و باید با استیضاح دکتر ربیعی، جایگزینی قوی تر و با انرژی بیشتر قرار گیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه بالا رفتن قیمت ارز تنها مختص این دولت نیست، تصریح کرد: در دولت مرحوم هاشمی ارز ۴ برابر افزایش و با قیمت ۴۷۸ تومان به دولت خاتمی انتقال داده شد که منطقی ترین روش افزایش ارز هم در این دولت اتفاق افتاد و با قیمت ۹۰۴ تومان به دولت احمدی نژاد تحویل داده شد.

لاهوتی ادامه داد: دولت احمدی نژاد ارز را با نرخ ۳ هزار تومان به دکتر روحانی تحویل داد یعنی سه برابر افزایش که طبق سیر طبیعی باید ارز افزایش می یافت اما نوسانات ارزی باید مدیریت می شد  و دولت با سیاست ارزی این نوسانات را کنترل و ارز به کالاهای اساسی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه نوسانات ارزی کار غلطی است، تصریح کرد: در همین فاصله کوتاه نوسانات، واردات به کشور ۱۵ درصد کاهش و صادرات ۲۰ درصد افزایش یافت، افزایش نرخ ارز امری اجتناب ناپذیر است  و با تدبیر دولت و مجلس این نوسانات کنترل خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی راه آهن تمام و در نوروز ۹۸ افتتاح خواهد شد.

لاهوتی در خصوص پروژه های در حال اجرای شهرستان لنگرود، اظهار کرد: دو سد لاستیکی گالشکلام و پهلوان بست و بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود امسال به بهره برداری می رسد.

همه مسیرهای روستایی شهرستان لنگرود در سال ۹۷ آسفالت می شوند

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ هیچ مسیر روستایی در شهرستان لنگرود خاکی نخواهد بود، گفت: ۴ تیم آسفالت در شهرستان فعال هستند که تلاش می کنند این امر محقق شود و عزم و اراده خوبی هم در اجرای طرح هادی ایجاد شد.

لاهوتی در خصوص تله کابین و اینکه تمام تلاش ما افتتاح آن در سال جاری است، اظهار کرد: تله کابین لنگرود یکی از جاذبه های بی نظیر شهرستان است که باید این جاذبه گردشگری توسط اصحاب رسانه بیشتر معرفی شود.

اصحاب رسانه با  هوشیاری و درک شرایط سخت امروز به وحدت و انسجام بیشتر کمک کنند

سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود هم در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران قشر زحمتکش، فداکار و ایثارگر هستند که باید از زحمات آنان تجلیل شود، گفت: خبرنگاران انعکاس دهنده صدای مردم هستند  و امروز بایستی صدای مردم شنیده شود و دوستداران نظام و انقلاب اسلامی باید توجه کنند که این مردم دچار یاس و ناامیدی نمی شوند.

جوادپور با اشاره به تقویت روابط مردم با حاکمیت، افزود: امروز آسیبی که به ملت وارد می شود این است که روابط ملت را با حاکمیت تضعیف کنند و هر کسی که تربیون دارد باید مواظب باشد که منافقین  به دنبال تضعیف روابط مردم با حاکمیت هستند.

فرماندار لنگرود ادامه داد: اصحاب رسانه باید با هوشیاری و درک شرایط سخت امروز به وحدت و انسجام بیشتر کمک کنند و  همه گروه ها نیز باید در تقویت دولت و نظام به عنوان یک سرباز پشت سر ولایت فقیه با اقتدار در مقابل بیگانگان عمل کنند.

اختصاص دادن قطعه ای از آرامستان لنگرود به نام اصحاب رسانه

سهراب مقدسی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود نیز امروز از خبرنگار شهرستانی تجلیل کرد و در این مراسم که در اداره ارشاد شهرستان برگزار شد،    گفت: خبر همیشه جاری و خبرنگاران همیشه در حال انجام  انعکاس اخبار هستند.

وی اصحاب رسانه را خط مقدم فرهنگی عنوان و تصریح کرد: ورود اصحاب رسانه در بعضی حوزه ها کمرنگ است و باید با ورود به حوزه های مختلف ادبی، هنری، فرهنگی تحلیل های درستی ارائه دهند.

مقدسی در این مراسم از اختصاص قطعه ای در آرامستان شهرستان به نام اصحاب رسانه خبر داد.

انتهای پیام/