به گزارش پارس نیوز، 

«رویترز»، اظهارات سخنگوی دولت چین پس از آن مطرح می‌شود که رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع آگاه نوشتند دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کاهای وارداتی از چین تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت فشار و باج‌گیری در بخش تجارت کارساز نخواهد بود و پکن همواره برای حل مسائل اقتصادی از گفت‌وگو استفاده کرده است. 

وی افزود، اگر آمریکا اقدامات بیشتری برای افزایش تنش در این شرایط انجام دهد، چین بدون شک اقدام متقابل انجام خواهد داد تا حقوق مشروع خود و منافعش را حفظ کند.

این تعرفه آمریکایی، هزاران محصول وارداتی از چین شامل محصولات غذایی، محصولات شیمیایی، آلومینیوم، فولاد،  مبلمان، فرش، تایر خودرو، دوچرخه، چوب گلف، محصولات آرایشی، غذای سگ و بسیاری محصولات دیگر را در بر می‌گیرد. 

ترامپ که با شعار «آمریکا در وهله نخست» روی کار آمده، سیاست اعمال تعرفه و کاهش کسری تجاری با کشورها را در پیش گرفته است. این سیاست با واکنش منفی اتحادیه اروپا و چین مواجه شده است که می‌گویند واشنگتن سیاست‌های تجارت آزاد را رها کرده و در حال حرکت به سمت سیاست‌های «حمایت‌گرایانه» است.

انتهای پیام/