به گزارش پارس نیوز، 

حسین‌علی امیری شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه یک واحد تولید غذا در گرمسار، ضمن بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌ها و داشته‌های موجود در کشور به بهترین نحو در راستای توسعه اقتصادی بهره ببریم، تأکید کرد: با شرایط کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه بر روی امکانات و داشته‌های کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، اقتصاد مقاومتی است لذا باید گفت سیاست راهبردی دولت نیز در این راستا تعریف می‌شود که با تحقق پروژه‌های اقتصادی، ایجاد ثروت و استفاده از ظرفیت‌ها در سایه اشتغال‌زایی محقق می‌شود.

معاون پارلمانی روحانی بابیان اینکه اگر ایرانی بخواهد می‌تواند، گفت: ما ظرفیت‌های زیادی داریم که راکد هستند و لذا باید مورد تأکید مسئولان قرار گیرند، امروز اعتماد به بخش خصوصی یکی از مؤلفه‌های اقتصادی مقاومتی است که باید در بین مسئولان ما به یک باور ایجاد شود، اگر ما امروز به بخش خصوصی اعتماد کردیم و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری آن فراهم کردیم، شاهد افتتاح‌های متعدد طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا خواهیم بود.

ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی

امیری با ابراز اینکه استان سمنان خوشبختانه وضعیت خوبی درزمینهٔ سرمایه‌گذاری و توسعه دارد، گفت: استاندار سمنان زمانی که از هیئت دولت رای اعتماد گرفت مورد خطاب رئیس‌جمهور که ظرفیت‌های استان زادگاه خود را به‌خوبی می‌داند، قرار گرفت که می‌توان این استان را در حوزه گردشگری به توسعه خوبی رساند.

وی افزود: رئیس‌جمهور به استاندار سمنان تأکید کرد که مقوله گردشگری را در این منطقه جدی گرفته و پروژه‌های این حوزه را با جدیت دنبال کند لذا امروز پروژه‌های در حال اجرای زیادی در حوزه بخش خصوصی در این استان وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور، گفت: نزدیکی به تهران، زائران رضوی و شرایط جغرافیایی باعث شده که استان سمنان و گرمسار دارای شرایط ویژه‌ای باشد لذا امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها به عنوان یک منطقه نمونه در حوزه اشتغالزایی و توسعه بهره‌برداری کنیم.

 

انتهای پیام/