به گزارش پارس نیوز، 

عبدالحسین رضوی امیری، درباره عوامل افزایش شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران و صف‌های پایدار خرید، اظهار کرد: قیمت سهام در چند سال گذشته همگام با سایر بازارها رشد نکرده است و در نتیجه تا مدت‌ها شاخص‌های بازار می‌توانند رشد و به جذب نقدینگی کمک کنند.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر قیمت فعلی اکثر سهم‌ها ارزنده و تعدادی زیر قیمت ذاتی و جایگزین هستند و این افزایش‌ها هنوز نتوانسته زیان سهامداران قبلی و واقعی را جبران کند.

رضوی امیری با اشاره به اینکه در شرایط جدید دولت باید با جدیت به حمایت از بازار سرمایه ادامه دهد عنوان کرد: سهامداران حقوقی بزرگ باید از عرضه‌های پرحجم و بی‌موقع سهام خودداری و خرید و فروش سهام برای نوسانگیران را فراموش کنند، چرا که دراین صورت خسارت بزرگی هم به خودشان و هم به سایر بازیگران بازار سرمایه وارد خواهند کرد و مجددا اعتماد عمومی به بورس را کاهش خواهند داد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید به نحوی تولید کنند که در پایان سال بتوانند سود مناسبی که بالاتر از سود سالیانه بانکی است را به سهامداران بدهند، چرا که در غیر این صورت مجددا  منابع از بورس خارج خواهد شد و هیچ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذار نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در صورتی که عملکرد سالیانه شرکت به اندازه کافی مثبت نباشد و سود مناسبی توزیع نکند و افزایش سرمایه ندهد اگر همه ارکان‌های دولت هم دست به دست هم دهند، نخواهند توانست سرمایه‌گذار را در بورس نگه دارند. اتفاقی که در گذشته بارها شاهد آن بوده‌ایم.

وی گفت: با توجه به اثرات خروج آمریکا از برجام، سهامداران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس باید از شتابزدگی در خرید و فروش سهام بپرهیزند و به سمت خرید سهام بنیادی پیش روند و از مشاوره با متخصصان و تحلیلگران استفاده کنند.

انتهای پیام/