به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد فدایی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در محل استانداری افزود: روش کنونی اشتغالزایی و تخصیص اعتبارات بانک ها در این استان اشتباه است.

وی اظهار داشت: 618 میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر از محل تبصره ماده 18 استان کرمان تصویب شده و پس از گذشت پنج ماه تنها به میزان 26 میلیارد تومان (4.3 درصد از این اعتبار) توسط بانک ها پرداخت شده است.

سرپرست استانداری کرمان گفت: از 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده در زمینه اشتغال روستایی استان کرمان، 38 میلیارد تومان به میزان 8.3 درصد طی پنج ماه گذشته توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی افزود: معرفی به بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی بیش از 80 درصد بوده است و تنها 8.3 درصد پرداخت شده است.

فدایی تصریح کرد: به بانک صادرات 43 طرح اشتغالزایی برای پرداخت تسهیلات معرفی شده و 33 طرح بدلیل نداشتن مراجعه کننده اجرا نشده است.

وی گفت: با بررسی کمیته فنی نباید برگشتی بانک ها وجود داشته باشد لذا مراجعه نکردن و برگشتی از بانک ها قابل توجیه نیست.

کارگروه اشنغال و سرمایه گزاری استان کرمان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست استانداری کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان بانک ها در محل سالن پییامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

انتهای پیام /