به گزارش پارس نیوز، 

توافق پریروز روسای سه قوه برای محدودیت تخصیص ارز به واردات کالا ظرف دو روز گذشته موجب شده تا واردکنندگان محصولات ثبت سفارش شده برای تأمین ارز مورد نیاز خود سراغ بازارغیرمجاز بروند و رشد تقاضای خرید در این بازار موجب بالارفتن قیمت ارز شده است.

بانک مرکزی براساس توافق میان روسای سه قوه از این پس ارز با قیمت رسمی(۴۲۰۰ تومانی) را فقط به واردات سه گروه کالاهای اساسی، مواد اولیه صنعتی و کالاهای ویژه تخصیص خواهد داد و ورود سایر کالاها از دریافت ارز با این قیمت محروم است. این مساله باعث شده تا بسیاری از تجار که ظرف دو ماه اخیر اقدام به ثبت سفارش واردات کالا کرده اند و حالا از دریافت ارز با نرخ رسمی محروم شده اند، به فکر تأمین ارز از بازار غیرمجاز بیفتند.

گزارش خبرنگارما حاکیست: دیروز در بازارغیرمجاز بهای هر دلار آمریکا با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روزهای گذشته به رکورد ۷۵۵۰ تومان رسید. در همین حال بهای هر یورو اتحادیه اروپایی ۲۴۰ تومان بالارفت و با ثبت بالاترین رکورد به ۸۶۵۰ رسید. پوند انگلستان هم با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به قبل، ۹۷۵۰ تومان معامله شد و درهم امارات در معاملات غیرمجاز دیروز به رکورد بی?سابقه ۲۰۵۰ تومان رسید که حداقل ۶۰ تومان نسبت به رقم قبلی بالاتر است. از طرف دیگر بالارفتن بهای ارز سبب شد تا برخلاف روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای این نوع فلز در بازار داخلی افزایش یابد و به بالاترین رکورد تاریخی خود برسد.

دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار(بدون مزد ساخت) با ۳۱۰۰ تومان افزایش نسبت به رقم قبلی در بازار تهران ۲۲۰ هزارتومان معامله شد.