به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش میدانی خبرنگار از چند جایگاه سوخت و نیز تایید برخی مسوولان ، در حال حاضر جایگاه های مازندران به خصوص شهر ساری که نخستین بار توزیع بنزین یورو4 از این شهر شروع شده بود، به دلیل نامعلومی این فراورده نفتی را ندارند.
توزیع بنزین یورو4 از 12 اسفندماه از شهر ساری شروع شد و قرار بود تا پایان نیمه نخست سال جاری این توزیع در تمام جایگاه های استان مازندران عملیاتی شود.
اگرچه مسوولان شرکت فراورده های نفتی منطقه ساری علت توقف توزیع بنزین یورو4 را درهفته های اخیر ناشی از خرابی خطوط انتقال فراورده های نفتی می دانند، ولی جایگاهداران تک نرخی شدن ارز و تاخیر در واردات را علت اصلی بیان می کنند.
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که توزیع یورو 4 از اسفندماه با پیگیری محیط زیست برای کاهش سطح آلایندگی این استان در دستور کار قرار گرفت و شرکت فراورده های نفتی استانی نیز همکاری خوبی را برای توزیع انجام داد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز پنجشنبه با تایید متوقف شدن توزیع بنزین یورو4 در جایگاه های استان از علت این توقف ابراز بی اطلاعی کرد، ولی افزود : طبق برنامه ریزی توزیع این فراورده نفتی تا پایان نیمه اول سال جاری در تمام جایگاه های مازندران عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد :سالانه در سطح جاده های مازندران حدود 400 میلیون دستگاه خودرو تردد دارند و ادامه این روند می تواند این خطه شمال کشور را نیز با آلایندگی مواجه کند و توزیع بنزین یورو4 می تواند تا حد زیادی انتشار آلایندگی را کاهش دهد.
مدیرعامل شرکت فراورده های نفتی منطقه ساری با تایید توقف توزیع بنزین یورو4 از یک هفته گذشته تاکنون در این خطه شمال کشور، این توقف را ناشی از مشکلات در خطوط انتقال فراورده نفتی بیان کرد.
حسینعلی طالبی در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که توزیع بنزین یورو4 از هفته آینده در سطح جایگاه های شهر ساری و پس از آن مطابق با برنامه ریزی در سایر جایگاه ها از سر گرفته می شود.
در مازندران 121 جایگاه فراورده های نفتی فعال است و روزانه به طور میانگین 5 میلیون لیتر بنزین در این خطه شمال کشور مصرف می شود.
6982/1899