به گزارش پارس نیوز، 

در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه امروز یکی از برنامه‌های پیش روی بازار سرمایه ورود به تامین مالی پروژه‌ها از جمله پروژه‌های حمل و نقلی است گفت: بازار سرمایه برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و ارتقای این صنعت برنامه‌هایی را در نظر گرفته است چرا که رقابت برای توسعه صنعت ریلی تاثیر بسزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه‌ای دارد.

محمود خواجه‌نصیری با بیان اینکه صنعت ریلی از گذشته بستر توسعه و رشد صنعتی در کشورها بوده ادامه داد: هر چند که صنعت ریلی جایگاه بالایی در رشد اقتصادی دارد اما متاسفانه برخی از مشکلات از جمله کمبود نقدینگی و اعمال تحریم‌ها باعث شده سرمایه‌گذاری در این حوزه قابل توجه نباشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت ریلی نیاز به سرمایه‌گذاری 28 هزار میلیارد تومانی دارد گفت: سهم عمده این سرمایه‌گذاری از آن بازار پول و درصد کمی از آن به بازار سرمایه اختصاص دارد این در حالی است که بازار سرمایه می‌تواند ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه صنعت ریلی داشته باشد.

وی گفت: نداشتن شناخت کافی متولیان نهادهای اقتصادی از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه باعث شده تا سهم بازار در این صنعت نادیده گرفته شود اما ما برنامه‌های گسترده‌ای برای بهبود حوزه ریلی داریم چرا که توسعه صنعت ریلی را عامل تحقق اهداف خود می‌دانیم.

خواجه‌نصیری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به حوزه ریلی گفت: ارتباط صنعت ریلی و بازار سرمایه گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و همچنین بسترسازی برای رونق کسب و کار فعالان حوزه ریلی بازار سرمایه خواهد بود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات صنعت ریلی به دلیل مشکلات ساختار مالی و نبود نقدینگی است که در این راستا شرکت‌های تامین سرمایه می‌توانند زمینه تامین مالی و بهبود ساختار مالی شرکت‌های فعال ریلی را مهیا کنند.