به گزارش پارس نیوز، 

 برای اولین بار در کشور در حوزه حمایت از محصولات فرهنگی نوآورانه یک رویداد استارتاپی برگزار خواهد شد، در این مورد با دکتر محمد واعظی نژاد، دبیر رویداد استارت آپی بازی اتللو مصاحبه‌ای داشته‌ایم که در ادامه میخوانید:

به عنوان اولین سوال لطفا رویداد بازی اتللو را معرفی کنید؟
رویداد استارت آپی بازی اتللو در طی دو و نیم روز در تاریخ 13، 14 و 15 تیر ماه با اقتباس از مدل رویداد های استارت آپ ویکند و برای اولین بار در کشور در حوزه حمایت از محصولات فرهنگی نوآورانه برگزار خواهد شد. علاقمندانی که ایده نوآورانه ای در حوزه های فرهنگی و دیجیتالی دارند می توانند در این رویداد شرکت کنند. در این رویداد شرکت کنندگان به تیم سازی می پردازند و در کارگاه های اموزشی شرکت می کنند. منتورهای باتجربه هم به تیم ها در زمینه های مختلف کسب و کار کمک می کنند. در روز پایانی شرکت کنندگان طرح هایشان را در مقابل داوران و سرمایه گذاران ارائه می کنند و به تیم های برتر جوایزی اهدا می شود.

هدفتان از برگزاری این رویداد چیست؟ و چرا تصمیم گرفتید این رویداد را برگزار کنید؟
از آنجایی که ماموریت سازمان سراج حمایت از تولید محصولات فرهنگی و دیجیتال است این رویداد طراحی شده که به توانمدسازی افراد با ایده های نوآورانه ای در این حوزه ها کمک کند و بستری است تا افراد بتوانند ایده های خود را مطرح کنند. معمولا در جشنواره ها صرفا به جنبه های فنی و محتوایی محصولات توجه می شود و جنبه های کسب وکاری محصولات مورد توجه قرار نمیگیرد. ما در این رویداد قصد داریم زمینه ای را فراهم کنیم تا تیم های صاحب ایده بتوانند محصولشان را وارد بازار کنند.
زمانی که از تقویت مدل کسب و کار صحبت می کنیم لزوما به دنبال سودآوری نیستیم، بلکه هدفمان این است که این محصولات دیده شوند، وارد بازار شده و مورد استفاده قرار گیرند. در دنیای کسب و کار محصولی که مورد اسقبال قرار نگیرد حتی اگر از لحاظ فنی و محتوایی کامل باشد، محصول موفقی محسوب نمی شود. توجه بیش از اندازه به بخش فنی و محتوایی باعث شده محصولات خیلی خوبی تولید شوند اما به دست مشتریانشان نرسند.
منظور ما از جنبه های کسب و کاری مواردی از قبیل تیم سازی درست، انتخاب و بخش بندی مشتریان و بازار، طراحی ارزش پیشنهادی، برنامه مناسب ارتباط با مشتریان، محاسبه میزان هزینه ها و درامد، شرکای کلیدی و تبلیغات، بازاریابی و توزیع می باشد که در این رویداد مورد توجه قرار میگیرد.


چه ایده هایی در این رویداد پذیرش می شوند؟
افرادی که ایده استارت آپ و یا ایده محصول انیمیشن، مستند، نرم افزار، وبسایت، بازی، موشن گرافیک و کلیپ و روزنامه نگاری در شبکه های اجتماعی دارند می توانند در این رویداد شرکت کنند. ایده ها ارائه شده باید حداقل در یکی از موضوعات امید، پیروزی، مقاومت، آزادگی، همبستگی، خاک، تجاوز، انسانیت، تحریم، تبعیض، آوارگی، تحقیر، افراط گرایی و دادرسی باشد.
مخاطبان این رویداد چه کسانی هستند؟
همه علاقه مندان و فعالان حوزه های فرهنگی و دیجیتال. پیشنهاد می کنیم افراد به صورت تیمی در رویداد شرکت کنند. البته امکان ثبت نام انفرادی هم وجود دارد.
در سه روز رویداد چه فعالیت هایی صورت خواهد گرفت؟
رویداد از عصر چهارشنبه 13 تیر آغاز می شود. ابتدا شرکت کنندگان ایده های خود در 1 دقیقه برای سایرین ارائه می کنند. از میان ایده ای ارائه شده داوران ده ایده برتر را انتخاب می کنند. سپس کارگاه تیم سازی برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان ده تیم را با محوریت ایده های انتخاب شده تشکیل می دهند. صبح پنج شنبه (14 تیر) افراد به طور تیمی سر میزهای خود مستقر شده و کارگاه آشنایی با بوم مدل کسب و کار برگزار می شود و پس از آن به مدت 2 ساعت افراد بوم مدل کسب و کار خود را به طور گروهی پیاده سازی می‌کنند.
این برنامه بیش از یک مسابقه و رویداد سه روزه خواهد بود. نمایندگانی از سازمان های حمایت کننده و سرمایه گذاران در روز پایانی حضور دارند. این رویداد فرصت مناسبی است که افراد می توانند تیم خود را تقویت کنند،‌ ایده های خود را اعتبار سنجی کنند و امکان سرمایه گذاری روی طرح خود را بدست بیاورند.
علاقمندان برای ثبت نام در رویداد می توانند با شماره تلفن ۸۸۳۹۴۸۷۹ تماس بگیرند. همچنین پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۴:۳۰ پیش رویداد بازی اتلو در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود. افرادی که در خصوص رویداد سوال یا ابهامی دارند می توانند در برنامه پیش رویداد شرکت کنند.

لینک ثبت نام در پیش رویداد: https://goo.gl/dgKM8Q

لینک ثبت نام در رویداد: https://goo.gl/6DcKHn