به گزارش پارس به نقل از جهان، در این مطلب ۷ نوت بوک حرفه ای را پیشنهاد می کنیم که به کار مدیران و مهندسان و کارشناسان می آید.


این مدل ها از پردازنده Core i۷ استفاده می کنند اما توجه داشته باشید توان پردازش مدل هایی که دارای پردازنده کم مصرف با پسوند U هستند با پردازنده های Core i۵ قابل مقایسه است. این مشخصات برای کاربردهای حرفه ای مانند نرم افزارهای مهندسی و محاسباتی و اجرای بازی ها مناسب است. توصیه دیگر اینکه با ورود پردازنده های نسل چهارم بهتر است لپ تاپ شما نیز مجهز به مدل های خانواده Haswell باشد با این حال پردازنده های نسل سوم نیز با توجه به ویژگی های مورد نیاز نرم افزارهای پیشرفته از کارایی مناسبی برخوردار هستند.

LENOVO Thinkpad S۴۴۰

تینک پد S۴۴۰ یک مدل تجاری است و به نیاز صاحبان کسب و کار توجه بیشتری دارد. این موضوع طیف گسترده ای از مشاغل را شامل می شوند که از میان آنها می توان به مهندسان و پزشکان اشاره کرد. علاوه بر این ویژگی های بدنه و استقامت قابل توجه دستگاه برای استفاده در شرایط دشوار محیطی نیز مناسب است و در مقایسه با مدل های عمومی، این لپ تاپ با تهدیدات کمتری روبرو است. تینک پد S۴۴۰ توانایی امنیتی مناسبی برای حفاظت از اطلاعات دارد ضمن اینکه امکانات ارتباطی آن نیز گسترده هستند.

پردازنده: Core i۷ ۴۵۰۰U

گرافیک: Radeon HD ۸۶۷۰M ۲GB
رم: ۴GB DDR۳
هارد: ۵۰۰GB
اندازه: ۱۴ اینچ

قیمت: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با ۲ سال گارانتی سازگار (قیمت امروز)

Acer Aspire S۷

اولترابوک Aspire S۷ جدید ایسر هنوز وارد بازار کشورمان نشده است، ولی بی شک وقتی در بازار موجود گردد به یکی از برترین انتخاب ها بدل خواهد شد. بهره گیری از نمایشگر لمسی، ضخامت بسیار کم و سبکی دستگاه می توانند از مهم ترین مزایای این اولترابوک محسوب گردند. طراحی زیبا و کیفیت بالای مواد به کار رفته در طراحی بدنه دستگاه باعث شده تا S۷ از نظر ظاهری کاملا منحصر بفرد و بی نقص باشد. صفحه کلید و تاچ پد کاربردی دستگاه با بدنه یکپارچه بوده و در عین زیبایی از ارگونومی مناسبی برخوردارند.

پردازنده: Core i۷ ۴۵۰۰U اینتل (Haswell) با فرکانس کلاک ۱.۸ گیگاهرتز
حافظه رم: ۸ گیگابایت
حافظه: ۲۵۶گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع RAID۰ SSD
گرافیک: یکپارچه با پردازنده اصلی Intel HD ۴۴۰۰
صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچ لمسی از نوع IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
وزن و ابعاد: ۱.۳ کیلوگرم و ابعاد ۳۲.۳ در ۲۲.۳ در ۱.۲۷ سانتیمتر
باتری: ۴ سلولی لیتیوم پلیمر
سیستم عامل: Windows ۸ ۶۴-bit

قیمت: ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان با ۲ سال گارانتی سازگار (قیمت امروز)

Lenovo IdeaPad Z۵۱۰

لنوو Z۵۱۰ یکی از پرفروشترین مدل های بازار است و از همان بدنه مدل موفق Z۵۰۰ استفاده می کند. این مدل دارای پردازنده های نسل چهارم (مدل های ۳۷ وات) با چهار هسته پردازشی و ۶ مگابایت کش است. به دلیل استفاده از تراشه گرافیکی جیفورس GT۷۴۰ قدرت گرافیکی این دستگاه مناسب است. برخی از مدل های Z۵۱۰ دارای ۸ گیگابایت حافظه SSD درونی هستند و کیبورد آنها مجهز به بک لایت است.
پردازنده: Core i۷ ۴۷۰۲MQ
گرافیک: GT ۷۴۰M ۲GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد: ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ

قیمت: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان با ۲ سال گارانتی سازگار (قیمت امروز)

Acer Aspire V۵-۵۷۳G

ایسر اسپایر V۵ تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن کمتر از ۲۱ میلی متر است. در این مدل از پردازنده های Core i۷ ۴۵۰۰U کم مصرف نسل چهارم استفاده شده که در مقایسه با مدل های عادی دارای دو هسته پردازشی و ۴ مگابایت کش لایه سوم است. این پردازنده ها توان مناسبی برای اجرای فعالیت های روزمره دارند ولی برای پردازش های سنگین توصیه نمی شوند. در مقابل یک کارت گرافیکی قوی به نام GT۷۵۰ می تواند توان لازم برای اجرای بازی ها را فراهم کند.

پردازنده: Core i۷ ۴۵۰۰U
گرافیک: GT ۷۵۰M ۲GB
رم: ۸گیگابایت
هارد: ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ

قیمت: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان (قیمت هفته گذشته)

ASUS X۴۵۰

مهمترین تغییر در لپ تاپ های جدید سری X ایسوس ارتقای پردازنده آنها به مدل های Haswell است که بیشترین تاثیر آن را می توان در قیمت این مدل ها مشاهده کرد. قیمت مدل های جدید سری X مانند گذشته رقابتی و ارزان نیست. این مدل از یک پردازنده کم مصرف (۱۵ وات) استفاده می کند و بخش گرافیکی آن از یک تراشه جیفورس GT۷۲۰ تشکیل شده است. این مدل حدود ۲٫۱ کیلوگرم وزن دارد.

پردازنده: Core i۷ ۴۵۰۰U
گرافیک: GT ۷۲۰M ۲GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد: ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار (قیمت هفته گذشته)

HP ProBook ۴۵۰

پروبوک ۴۵۰ یکی از مدل های باریک HP است. معمولا در مدل های باریک از پردازنده های کم مصرف استفاده می شود با این حال ProBook ۴۵۰ از یک پردازنده چهارهسته ای i۷ ۳۶۳۲QM استفاده می کند. در این مدل از تراشه گرافیکی HD ۸۷۵۰M شرکت AMD استفاده شده و برای اجرای بازی در سطح جزییات متوسط قابل توصیه است. از دیگر امتیازات این مدل می توان به طراحی جذاب و بدنه آلومینیومی اشاره کرد.

پردازنده: Core i۷ ۳۶۳۲QM
گرافیک: HD ۸۷۵۰M ۲GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد: ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (قیمت هفته گذشته)

MSI CX۶۱ ۲OC

نسل اول مدل های سری CX۶۱ تجربه موفقی در بازار داشتند و msi این مدل ها را با استفاده از پردازنده های i۷ ۴۷۰۲MQ نسل چهارم به روز کرده است. البته در محصولات جدید این سری برخلاف قبل تاکید کمتری در بخش گرافیکی دیده می شود و محتوای تصویری در این مدل توسط یک تراشه GT ۷۲۰M پردازش می شوند. با این حال قدرت پردازنده ۴۷۰۲MQ برای نرم افزارهای حرفه ای کافی است.

پردازنده: Core i۷ ۴۷۰۲MQ
گرافیک: GT ۷۲۰M ۲GB
رم: ۶ گیگابایت
هارد: ۱ ترابایت
اندازه: ۱۵٫۶ اینچ

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (قیمت هفته گذشته)