به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستگاه‌های کاشف محصولات دخانی در هنگام تنظیم صورت جلسه کشف محصولات دخانی قاچاق باید ارزش این محموله ها را نیز قید کنند. بنابراین مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در ابتدای هر سال با توجه به هماهنگی به عمل آمده با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تنظیم و ابلاغ فهرست قیمت محصولات دخانی به دستگاه‌های ذیربط ‌اقدام می‌کند که این فهرست برای سال جاری به سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال شده است و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز طی نامه‌ای فهرست یاد شده را به کلیه دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است.

در همین رابطه قیمت مربوط به خرده‌فروشی محصولات دخانی در سال جاری نیز بررسی و فهرست شد تا به کلیه دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود و بر همین اساس ارزش کالاهای مکشوفه در صورت‌جلسات قید گردد.

گفتنی است قیمت هر نخ سیگار موجود در بازار در حال حاضر از 75 تا حدود 1150 تومان است و کلیه محصولات دخانی عرضه شده در سطح بازار باید قیمت خرده‌فروشی تعیین شده‌ای داشته باشند.

در بند (م) تبصره (۶) قانون بودجه سال 1397 عوارض جدیدی برای سیگار وضع شد که شامل 75 ریال برای هر نخ سیگار با نشان ایرانی، 150 ریال برای هر نخ تولید مشترک، 250 ریال برای هر نخ تولید داخل با نشان بین المللی و 600 ریال برای هر نخ سیگار وارداتی بود؛ افزایشی که از ابتدای اردیبهشت امسال به اجرا درآمد.