به گزارش پارس نیوز، 

فرامرز نیک‌سرشت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به محدودیت منابعی دولت، اظهار کرد: براساس این محدودیت باید اولویت‌بندی برای تسهیلات طرح فراگیر اشتغال مطرح شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در طول سال، تصریح کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی برای کاهش مشکلات اقتصادی در استان‌ها تشکیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر دستگاه دستورالعمل‌های خاص خود را دارد، تاکید کرد: نباید در قالب این دستور‌العمل‌ها نسبت به مصوبات جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مقاومت کرده و مانع رفع مشکلات شد.

نیک سرشت با تاکید بر اینکه مدیریت استان به دنبال تحکم برای نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها نیست، عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان به دنبال راهکاری برای تسهیل امور است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بانک‌ها تعریف درستی از آورده متقاضیان ندارند، بیان کرد: این موضوع خود مسائلی را برای متقاضیان ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان عنوان کرد: بهتر است بانک‌ها این مشکلات را به بخش‌های بالادستی ارائه و بررسی کنند.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه آب، خاک، انرژی، پایه ژنتیکی عوامل تولید از جمله بخش‌های بهره‌وری است، اظهار کرد: مکانیزاسیون و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی بخش‌هایی است که این سازمان در آن برای بهره‌وری فعالیت کرده است.

حسین جعفری با اشاره به اینکه در آغاز دولت یازدهم در راستای محدودیت آب اقدامات بسیاری در حوزه بهره‌وری آب مصرفی انجام شده بود، اضافه کرد: یکی از این اقدامات افزایش ندادن سطح زیر کشت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۲۵ هزار هکتار مساحت سطح زیر کشت محصولات دیم بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر قریب به ۱۱۴ هزار هکتار مساحت زیر کشت زراعی آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۸ نوع محصول زراعی و ۲۱ نوع محصول باغی در استان کشت می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۶۷ هزار هکتار مساحت زیر کشت باغی استان است.

انتهای پیام/