به گزارش پارس نیوز، 

این نرخ بیکاری که برای چهارمین ماه متوالی به ثبت رسیده است، پایین‌ترین نرخ بیکاری این کشور از سال 1976 محسوب می‌شود. با این حال برخلاف انتظار بازار، در ماه گذشته به جای 17500 نفر تنها برای 7500 نفر اشتغال‌زایی خالص صورت گرفته است.

طبق آمارهای منتشره، بیشترین تعدیل نیرو نیز در بخش‌های مراقبت‌های درمانی و مددکاری اجتماعی، ساخت و ساز و تولید صورت گرفته است که شامل اخراج و یا تبدیل شغل تمام وقت به پاره وقت بوده است.

در ماه می، اشتغال‌زایی جمعیت در سن کار ( 25 تا 54 سال) هم برای مردان و هم برای زنان به میزان 19هزار نفر کاهش داشته است اما برای گروه سنی 15 تا 24 سال تقریبا بدون تغییر بوده است و برای جمعیت بالای 55 سال نیز 29هزار شغل ایجاد شده است.

بیشترین اشتغال‌زایی مربوط به استان پرنس ادوارد و کمترین اشتغال‌زایی نیز مربوط به استان‌های بریتیش کلمبیا و نووا اسکوشیا بوده است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا از سال 1966 تا 2018 معادل ۷.۶۷ درصد بوده است که بیشترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۱۳.۱۰ درصد دسامبر 1982 و کمترین نیز مربوط به ماه ژوئن 1966 است که نرخ بیکاری این کشور به ۲.۹۰ درصد رسید.

همچنین چهار صنعتی که اشتغال‌زایی آن‌ها در ماه می مثبت بوده است عبارت‌اند از خدمات تغذیه و مسکونی، خدمات آموزشی-علمی و تکنیکی، حمل و نقل، خدمات مالی-بیمه ای و مستغلات.