به گزارش پارس نیوز، 

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان گفت: صنعت در آبادان دچار رکود است و برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی باید برنا مه ای مدون با همفکری بخش دولتی و خصوصی عملیاتی شود.

وی افزود: اعطای  تسهیلات برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی و کشاورزی شبیه مسکن عمل میکند و درمان رکود بخش صنعت نخواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری در آبادان بیشتر مربوط به قشر کم سواد جامعه می شود گفت: چالش بیکاری فارغ التحصیلان اولویت دوم دولت در منطقه است.

منصوری افزود: بازارچه مرزی اروندکنار و غرفه های فروش محصولات بومی در محدوده یادمان والفجر 8 ، ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی در این منطقه است.

 وی گفت : با  رایزنی هایی که  با مسئولان صندوق های ضمانت  و تعاون صورت گرفته، مصوب شد زین پس ، پرداخت تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان به کشاورزان و کارافرینان، بدون ضمانت و تنها با گرفتن سفته انجام شود.

معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به شفاف نبودن نرخ اشتغال و بیکاری در کشور افزود: برای رسیدن به آمار دقیق بیکاری در جامعه، به زودی سامانه اشتغال ایرانیان را راه اندازی میکنیم که به موجب آن هر فرد ایرانی که کارت ملی دارد یک شناسنامه الکترونیک دریافت میکند .

 لزوم توجه به ظرفیت های دهیاران برای توسعه اشتغال در روستاها و بحث های آموزشی برای مهارت  افزایی کشاورزان و کار آفرینان از دیگر سخنان معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان بود.

انتهای پیام/