به گزارش پارس نیوز، 

مهدی مشایخی روز شنبه در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم افزود: امسال برنامه‌ریزی برای خرید 85 هزار تن از گندم مازاد کشاورزان این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال تولید و کیفیت این محصول راهبردی در میانه افزایش یافته است، از مسولان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خواست تا برای گشایش حساب در بانک از سوی گندم کاران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار میانه با اشاره به اینکه امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین مالی میزان خرید گندم افزایش نمی یابد، یادآوری کرد: قیمت پایه برای خرید هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال با افت 4 درصد مفید و 2 درصد غیرمفید بوده و این قیمت نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

مشایخی با اشاره به وجود 8 مرکز خرید گندم در سطح این شهرستان ادامه داد: آدرس مراکز خرید در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت سیلوها و مراکز خرید این شهرستان 74 هزار تن است، بر ضرورت راه اندازی سیلوی پارسیان تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر درست و برنامه ریزی های لازم زمینه رضایت کشاورزان را فراهم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی میانه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌ وری در هر مرحله از تولید گندم گفت: در این راستا همانند سال‌های گذشته موضوع مهم کاهش ریزش گندم در هنگام برداشت است که با نظارت دقیق بر روند فعالیت کمباین‌ها در مزارع گندم این کار ممکن است.

جلال رحیم زاده سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان میانه را 83 هزار و 288 هکتار و گندم آبی را یک هزار و 35هکتار اعلام کرد و افزود: برای جلوگیری از سواستفاده برخی افراد در سال جاری، سامانه پهنه بندی کشاورزان راه اندازی و به کشاورزان اطلاع رسانی شده که در این کار 8 مرکز خدماتی جهاد و 30 کارشناس فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میانه یادآوری کرد: تا کنون 87 هزار هکتار از مزارع و 10 هزار کشاورز و میزان کاشت و برداشت آن ها در این سامانه ثبت شده است.

رحیم زاده میزان ثبت نام در این سایت را 99 درصد اعلام کرد و از یک درصد باقی مانده کشاورزان خواست تا در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مربوطه در آن نام نویسی کنند.

وی از سمپاشی و مبارزه با آفات در مزارع گندم به میزان 2 هزار هکتار در برابر بیماری سن گندم و 300 هکتار در برابر بیماری زنگ گندم خبر داد.

شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفری ، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و افزون بر 330 پارچه روستا می باشد که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.

 

انتهای پیام /