به گزارش پارس نیوز، 

مجید طبیب زاده در حاشیه شب شعر فراق یار در جمع خبرنگاران خمین افزود: هنرمندان زیادی با انجمن های مختلف فرهنگی و هنری ارتباط دارند اما هزار هنرمند به صورت سازمان یافته فعالیت دارند و انسجام و هم افزایی بیشتر در تولید آثار فاخر هنری برنامه اولویت دار است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 130 اثر توسط نویسندگان استان در موضوع های شعر، داستان، روانشناسی، حوزه علوم طبیعی و دانشگاهی، روانشناسی و خانواده تالیف شده است و 10 فیلم مستند در استان تولید شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: مجوز ساخت فیلم سینمایی بلند برای هنرمندان استانی باید توسط تهران ارائه شود و در استان فیلم های مستند و کوتاه ساخته می شود.

وی گفت: بسیاری از هنرمندان از استان مهاجرت کرده اند و ترجیح می دهند در شهرهای بزرگ و پایتخت در رشته هنری مورد علاقه خود فعالیت کنند در حالیکه پارسال برترین های موسیقی و جشنواره تجسمی کشور از چهره های استانی بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: از 100 مجوز رسانه ای که برای چاپ نشریه و راه اندازی پایگاه خبری در استان صادر شده 55 رسانه فعال است و 63 خبرنگار در خانه مطبوعات این خطه عضویت دارند.

طبیب زاده تاکید کرد: 100 خبرنگار در استان بیمه صندوق هنرمندان و یا نشریه خود شدند که نیاز است چتر بیمه برای جمعیت شاغل گسترده تر شود.

وی، آیین بزرگداشت استاد واشقانی فراهانی در فرمهین، پنجمین جشنواره مد و لباس و جشنواره تئاتر را ازبرنامه های آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: هنرمندان خمین در تمام رشته های فرهنگی و هنری استعداد دارند و چهره های موفقی از این شهرستان در بین شعرا، نویسندگان و برترین های تئاتر وجود دارد.

طبیب زاده افزود: رشد عرصه هنر با مشارکت مردمی میسر است و نباید هنر را دولتی دید.

در آیین شب شعر فراق یار که به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد، 12 شاعر از استان مرکزی سروده هایشان را درباره بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی قرائت کردند.

در حاشیه این آیین 45 خوشنویس شهرستان خمین نیز اشعار عرفانی دیوان امام راحل را کتابت کردند.

شهرستان خمین زادگاه امام خمینی (ره) است که در جنوب استان مرکزی واقع شده و 105 هزار نفر جمعیت دارد.


انتهای پیام/