به گزارش پارس نیوز، 

محمد هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گندم‌کاران استان بوشهر امسال 16 هزار تن محصول به مراکز خرید تحویل داده‌اند این درحالی است که این میزان در سال گذشته 28 هزار تن بود.
وی بیان کرد: برداشت و خرید گندم در استان بوشهر از 18 فروردین در چهار مرکز چغادک، کارخانه های آرد خورموج، برازجان و سیلوی دشتستان انجام شد.
هاشمی با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان بوشهر ادامه داد: ارزش گندم‌های خریداری شده 212 میلیارد ریال است که تاکنون 165 میلیارد ریال به کشاورزان از طریق سامانه بانک کشاورزی پرداخت شده و بقیه مطالبات کشاورزان در روزهای آینده پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار ریال و بذری 13 هزار و 300 ریال است که با توجه به پایان خرید گندم از کشاورزان سه مرکز از چهار مرکز خرید تعطیل شده‌اند و تنها مرکز خرید چغادک تا پایان تیر فعال است.
هاشمی، خشکسالی و کاهش بارش را عامل افت تولید و غیر قابل برداشت شدن بسیاری از مزارع گندم در استان بوشهر دانست و گفت: به سبب خشکسالی‌های پی در پی، محصول اراضی کشاورزی دیم از بین رفت و این مهم سبب کاهش برداشت گندم استان شد.