به گزارش پارس نیوز، 

علی قربانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: امسال هم اقدامات خوبی در دست پیگیری است و بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای خط ریلی جوین - اسفراین - بجنورد مصوب شده و 510 میلیارد ریال اعتبار نیز به پروژه راهسازی بجنورد - جنگل گلستان اختصاص یافته است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضا گفته می شود چرا نقدها زیاد است، البته نقد به این معنا نیست که کاری انجام نشده، بلکه کارهای خوبی پیگیری شده است اما ذات و ویژگی دستگاه نظارتی و نماینده مجلس نقد و بیان مشکلات و کمبود ها است.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه کمبود اعتبار و یا وجود مسائل خارجی نیست افزود: خیلی از مشکلات ناشی از فرآیندهای اجرایی و پیچ و خم های دست و پاگیر اداری ایجاد می شود و بعضا می شود با یک خط، قانون را اصلاح و موانع را برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه ها و نهادهای مختلف باید در چهار چوب قانون فعالیت داشته باشند گفت: اکنون قانونی برای صدا و سیما نداریم این در حالی است که هر نهاد و هر دستگاه باید در چهارچوب قانون حرکت کند.
وی درباره شفاف سازی میزان حقوق کارکنان گفت: مقرر است که حقوق، مزایا و دستمزد کارکنان دستگاه ها و نهادهای مختلف به غیر از برخی از نهادها به صورت شفاف در سامانه ای ثبت شود تا مردم از آن اطلاع داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نسبت اعتبارات جاری به عمرانی کشور، 87 به 13 درصد است گفت: ایران در زمینه نسبت هزینه های جاری به تولید ناخالص ملی در رتبه های آخر کشورهای دنیا قرار دارد.
قربانی اظهار داشت: البته بالا بودن میزان بودجه جاری به عمرانی به این معنی نیست که کارکنان ما حقوق بالایی دریافت می کنند زیرا 92.5 درصد از کارکنان در کشور زیر 40 میلیون ریال حقوق دارند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها یک درصد از کارکنان حقوق بالای 100 میلیون ریال دریافت می کنند خاطرنشان کرد: 2 درصد از کارمندان نیز حداقل حقوق یعنی 13 میلیون و 500 هزار ریال حقوق دریافت می کنند.
7185/ 6042