به گزارش پارس نیوز، 

حبیب‌الله وفایی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ نقطه عطفی به لحاظ تدوین بودجه بود.

وی با اشاره به اینکه ازجمله ویژگی‌های قانون بودجه سال ۹۷ اصلاح ساختاری در تدوین بودجه، توجه ویژه به اولویت‌های برنامه‌ای، توجه ویژه به تولید و اشتغال و توجه ویژه به عدالت اجتماعی است، افزود: بهترین بودجه بعد از انقلاب بودجه سال ۹۷ است چراکه در آن توجه ویژه‌ای به مسائل محوری همچون آب، محیط‌زیست، حمل و نقل و بافت‌های فرسوده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۴ درصد بودجه دستگاه‌های ملی و ۱۰۰ درصد بودجه دستگاه‌های استانی در سال ۹۷ برمبنای عملکرد انجام شده است، ادامه داد: حدود ۷۱ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که 6 هزار مورد آن پروژه‌های عظیم ملی هستند.

وفایی با تأکید بر اینکه اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال و بختیاری در سال جاری 2 هزار و 101 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از رشد معادل 14.5 برخوردار بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که متوسط رشد اعتبارات هزینه‌ای استان‌های کشور در سال فوق فقط 8.8 درصد بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای مصوب چهارمحال و بختیاری در سال 97 معادل 6 هزار و 155 میلیارد ریال و میزان اعتبار ابلاغی معادل 5 هزار و 478 میلیارد ریال بوده که به دلیل کاهش اعتبارات سرمایه‌ای قانون بودجه سال جاری از رشدی منفی معادل 2.45 برخوردار بوده، با این وجود این رشد منفی متوط سایر استان‌های کشور معادل 15.6 درصد، بسیار کمتر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر این اساس هم در اعتبارات هزینه‌ای و هم در اعتبارات سرمایه‌ای، استان از وضعیت بهتری در مقایسه با متوسط کل کشور برخوردار است.

انتهای پیام/