به گزارش پارس نیوز، 

علی باخرد افزود: به دلیل اتفاقاتی که در بخش تولید گوشت قرمز در کشور رخ داد، قیمت این ماده پروتئینی رو به فزونی نهاد که این رشد قیمت در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشور پنج درصد بیشتر بود.
وی اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان ادامه یافت تا هر کیلوگرم آن به 520 هزار ریال رسید که متولیان بخش تامین به فکر جایگزین کردن مواد پروتئینی وارداتی افتادند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر همین اساس از شنبه هفته جاری واردات گوشت گرم از استرالیا با قیمت مناسب آغاز شد به طوری که تاکنون 2 محموله چهارتنی و هشت تنی وارد و توزیع شده و امروز نیز یک محموله 10 تنی دیگر به استان وارد می شود.
باخرد بیان کرد: گوشت وارداتی در 28 مکان زیر پوشش کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی توزیع می شود که هم اینک هرکیلوگرم ران گوسفندی به قیمت 390 هزار ریال و سردست 380 هزار ریال در حال توزیع است.
وی با بیان اینکه توزیع گوشت وارداتی موجب کاهش 50 هزار ریالی قیمت هرکیلوگرم گوشت در بازار استان شده، افزود: گوشت منجمد وارداتی نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان تامین شده و فراخوان به شرکت های کارگری و کارمندی داده شده تا این فراورده را به قیمت هر کیلوگرم 240 هزار ریال عرضه کنند.
باخرد ادامه داد: اقدام دیگر کمیسیون تنظیم بازار استان برای کنترل قیمت گوشت، تهاتر گوشت گرم با تحویل نهاده ها است به طوری که در برابر نهاده های دامی که به بخش تولید داده می شود، گوشت گرم با حداقل 50 هزار ریال کمتر از بازار در اختیار شبکه عرضه قرار می گیرد.
وی افزود: تهاتر گوشت گرم با تحویل نهاده ها طی 2 روز آینده در خراسان رضوی آغاز و سپس این گوشت در شبکه عرضه می شود و بازرسان اصناف و این سازمان بر نحوه عرضه نظارت خواهند داشت.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اقدام دیگر این سازمان برای کنترل قیمت گوشت، نظارت بر کشتارگاه های دام است که این کار با کمک دستگاه قضایی آغاز شده تا جلو دلال بازی ها در این عرصه گرفته شود.
خراسان رضوی 7.5 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد.
این استان در حوزه گاوداری شامل گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در خراسان رضوی 320 هزار راس است.
خراسان رضوی در مجموع 14 میلیون و 600 هزار واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
سهم خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز در ایران 10 درصد و نیاز به مصرف گوشت قرمز در این استان حدود 28 هزار تن است. این استان همچنین دارای 16 کشتارگاه طیور و 30 کشتارگاه دام است.
7489/5132