به گزارش پارس نیوز، 
سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب، با اشاره به اینکه  قیمت مسکن باید با نرخ تورم رشد خود را آغاز کند، گفت: به دلیل سیاست‌های پولی و بانکی که توسط دولت مردان اتخاذ شد، شاهد رکود در بازار مسکن هستیم.

 

 
وی افزود: با تغییر قیمت ارز و کاهش ارزش ملی پول، نقدینگی به سمت مسکن سرازیر و باعث افزایش قیمت مسکن می شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از روند شناسایی خانه های خالی و گرفتن مالیات از این افراد، تصریح کرد: باید تقاضای واقعی را در بازار مسکن تقویت کنیم و برای متقاضیان مسکن، هدف گذاری کنیم تا کمتر سوداگری اتفاق بیفتد.
نبض بازار مسکن نامنظم میزند!
 
 
شهریاری ادامه داد: اگر سرمایه گذاری با هدف سوداگری باشد هیچ وقت متقاضیان واقعی مشخص و شناسایی نمی‌شوند.

 

 
 ایرج رهبر نایب رئیس کانون انبوه‌سازان، با بیان اینکه نباید زمان رکود در بخش مسکن طولانی شود، گفت: زمان رکود جدید 2 برابر رکود قبلی بوده است و باعث ناتوان شدن افراد متوسط و متوسطه به پایین در خرید مسکن شده است.
نبض بازار مسکن نامنظم میزند!
 

 

 مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک در گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه در 3 دوره سال 68، 86 و 91 جهش رکود داشتیم، گفت: رونق قبل از عید طبیعی ولی اتفاقات بازار مسکن بعد از عید یعنی در سال 97 بسیار شتاب زده بود.
 
وی ادامه داد: از تاریخ اول فروردین سال 96 تا اول خرداد سال جاری تعداد کل قراردادهای کشور  191هزار و 580 که از این تعداد قرارداد،  94 هزارو 691  مبایعه‌نامه و 4 هزارو 250 اجاره نامه بوده است.
 
رئیس اتحادیه املاک گفت: در شهر تهران  از تاریخ اول فروردین تا پنجم خرداد سال جاری تعداد قراردادها حدود 207هزار بوده است، که 119 هزار تا از آنها مبایعه نامه و حدود 85 هزار تا اجاره نامه است.
 
نبض بازار مسکن نامنظم میزند!
 
 
خسروی قرار داد مسکن در خردادماه سال 96  را در مقایسه با سال جاری، 2 درصد کاهش رکود اعلام کرد و افزود: مبایعه نامه نسبت به خرداد سال گذشته، 5 درصد و اجاره نامه 9 درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/