به گزارش پارس نیوز، 
علی عوض‌پور دبیرکل اتاق اصناف، در برنامه 18:30 در خصوص کمیت و کیفیت نظارت اصناف بر مراجع مختلف گفت: بازرسی از وظایف اتاق اصناف است که به طور دقیق سازماندهی شده و در مقاطع مختلف با توجه به افزایش تقاضا به صورت جاری و خاص صورت می‌گیرد.
 
تشکیل 10 هزار پرونده از تخلفات اصناف
 
 
 
دبیرکل اتاق اصناف، افزود: در خصوص تخلفان اصناف پرونده هایی را تشکیل و به سازمان بازرسی ارجاع داده ایم.
 
وی از فعالیت 1986 بازرس در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طی 4 سال گذشته اعتبار مورد نیاز اتاق اصناف از سوی دولت تامین نشده است بازرسی را در حد توان انجام داده ایم.
 
عوض‌پور، افزود: در اردیبهشت سال جاری 10 هزار پرونده توسط 284 بازرس از سطح کشور تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده ها  ب حدود 47 میلیارد تومان برآورد شده است که 23 درصد تخلفات حضوری، 22درصد به صورت کتبی و 55 درصد تلفنی ثبت شده است.

 

 
 
وی با تاکید بر اینکه بازرسی حرفه ای و تخصصی تنها با نظارت اتاق اصناف قابل اجرا است، تصریح کرد: ماموریت اصلی بازرسان؛ رصد برچسب قیمت، نظارت بر ارائه فاکتور و گران فروشی است که خوشبختانه، بازار از ثبات لازم برخوردار است.
 
عوض‌پور، با بیان اینکه بیشترین تخلف ثبت شده برای واحدهای صنفی غیر مجاز است، مطرح کرد: هموطنان کالای مورد نیاز خود را از مجموع صنفی و کالایی که پروانه کسب دارد تهیه کنند تا اتحادیه اصناف و بازرسان بتوانند شکایات را پی گیری کنند.
 
محمدعلی اسفنانی؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در ارتباط تلفنی با شبکه خبر گفت: اگر بازرسی ها و نظارت بر صنوف داخل سازمانی باشد نظارت ها مطلوبتر خواهد بود.
 
تشکیل 10 هزار پرونده از تخلفات اصناف
 
 
 
او گفت: صنوف زیادی در کشور وجود دارد که بازرسی برون سازمانی همه صنوف سخت و دشوار است.
 
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه بازرسان داخلی آگاهی بیشتری از کیفیت و قیمت محصول دارند، افزود: اثربخشی نظارت های درون سازمانی قابل قبول و مطلوبتر است.
 
 
اسفنانی با تاکید بر اینکه مسئول نظارت بر صنوف خود اتحادیه ها هستند، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات آن را به سامانه 135 گزارش کنند.

 

 
 

اسفنانی با تاکید بر اینکه ناظران داخلی شناخت بیشتری از محصولات دارند، گفت: بازرسان برون سازمانی بیشتر می توانند بر روی قیمت محصولات نظارت داشته باشند و اگر محصولی تقلبی باشد، تشخیص آن سخت خواهد بود.

 

انتهای پیام/