به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد حسن سرابیان با بیان اینکه در یک پرونده تعزیراتی ماموران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گرانفروشی انواع غذا از سوی یک هتل متخلف را گزارش کرده اند گفت: این پرونده در تعزیرات رشت ایجاد و مورد بررسی قاضی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم و طی مراحل قانونی با توجه به مستندات موجود در پرونده، شعبه یادشده متخلف راعلاوه بر ممهور نمودن پروانه به مهر تخلف به پرداخت بیش از۴۴ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

جریمه ۴۵ میلیون تومانی شرکت آبلیموی تقلبی

رئیس گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی کشور از مختومه شدن یک پرونده توزیع آب لیمو تقلبی خبرداد و گفت: این پرونده با شکایت اداره کل نظارت برموادغذایی وزارت بهداشت ودرمان و گزارش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران مبنی بر تولید آبلیموی تقلبی از سوی یک شرکت تولیدی متخلف شکل گرفت که پرونده در این خصوص تشکیل وجهت رسیدگی به شعبه تعزیرات تهران ارسال شد.

سرابیان گفت: پس از انجام تحقیقات لازم و سیر مراحل قانونی شعبه یادشده تخلف انتسابی رامحرز تشخیص و علاوه برتعطیلی خط تولید مدیر شرکت متخلف را به پرداخت بیش از ۴۵ میلیون تومان جزای نقدی درحق صندوق دولت محکوم کرد.

جریمه ۱۸۰ میلیون تومانی یک قاچاقچی پوشاک

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه از جریمه ۱۸۰ میلیون تومانی یک یک قاچاقچی خبر داد و گفت: حسب گزارشهای به عمل آمده در جریان چند مورد بازرسی در استان آذربایجان شرقی، مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق نظیر پوشاک، خشکبار و دستکش، کشف و پس از انجام مراحل قانونی، پرونده ها جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

بر اساس این گزارش پس از بررسی پرونده ها در شعب تعزیرات حکومتی استان، با حکم قاضی عوامل متخلف به پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیش از ۱۸۰ میلیون تومان و ضبط کالاهای مکشوفه محکوم شدند.