به گزارش پارس نیوز، 
شرکت کشتیرانی دولتی PAO Sovcomflot (SCF Group) روسیه در نتیجه کاهش نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش، طی 3 ماهه نخست امسال ضرر کرد.

شرکت Sovcomflot روسیه ضرر کرد

 
این شرکت در 3 ماهه نخست 2018 میلادی 16.1 میلیون دلار ضرر کرد، این در حالی است که Sovcomflot طی 3 ماهه ابتدایی سال گذشته 39.9 میلیون دلار سود کرده بود.
 
درآمد معادل اجاره زمانی (TCE) این شرکت در این 3 ماه به 248.9 میلیون دلار رسید. درآمد این کشتیران روسی در مدت مشابه سال گذشته 274.4 میلیون دلار بوده است.
 
طی 3 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی کشتیرانی Sovcomflot سهم ناوگان خود را در خدمات دهی به پروژه های بلند مدت افزایش داد. بر اساس اعلام این شرکت، این اقدام موجب شد که اثر منفی کاهش نرخ اجاره کشتی ها در بازارها تا حدودی جبران شود.
 
نیکولای کولسنیکوف، معاون Sovcomflot و رئیس امورمالی این کشتیرانی، اظهار کرد: "در سه ماهه نخست 2018 میلادی شرایط بازار نفتکش های متعارف در سطح جهان بسیار چالش برانگیز باقی ماند. عدم توازن جدی میان تناژ کشتی های موجود در بازار و تقاضا برای حمل دریایی نفت و فرآورده های نفتی موجب شد که فشار بیشتری به نرخ کرایه ها وارد شود. این نیز موجب شد که در بخش هایی از بازار شاهد رسیدن نرخ ها به حد نصاب پائینی باشیم به طوریکه در برخی مواقع شاهد 50 درصد افت نرخ بودیم."
 
وی افزود: "برخلاف این شرایط منفی در بازار کشتی‎های نفتکش متعارف، کشتیرانی SCF توانست سهم درآمدهای خود را از پروژه های بلند مدت افزایش دهد و در همین حال ساختار ناوگان نفتکش‎های متعارف خود را به منظور افزایش کارایی بهینه کردیم."
 
کشتیرانی SCF در ماه فوریه 2018 میلادی 2 فروند کشتی نفتکش افرامکس خود را به مدت 10 سال به شرکت شل اجاره داد، حداقل زمان تعهدآور در این قرارداد 5 سال است.
 
از سوی دیگر، یک فروند کشتی نوساز یخ‎شکن این شرکت نیز در قراردادی 20 ساله در اختیار شرکت Sakhalin Energy قرار گرفت.
 
ناوگان شرکت Sovcomflot، ملکی و اجاره ای، هم اکنون متشکل از 146 فروند است که ظرفیتی بالغ بر 12.6 میلیون تن دارد.