به گزارش پارس نیوز، 
هیئت مدیره شرکت PAO Novatek روسیه، یکی از بزرگترین شرکت‎های تولید گاز طبیعی مستقل در روسیه، تصمیم به تاسیس شرکت حمل و نقلی به نام Maritime Arctic Transport گرفت.
 

نواتک روسیه کشتیرانی تاسیس می‎کند

 
هدف از تاسیس این شرکت جدید مدیریت و بهینه‎کردن هزینه‎های حمل و نقل شرکت نفت و گاز Novatek، ظرفیت‎سازی راهبری در قطب شمال، و نیز ایجاد مدیریت مرکزی برای ناوگان قطب شمال است.
 
لئونید میکلسون، رئیس هیئت مدیره نواتک، اظهار کرد: "راهبرد بلندمدت توسعه نواتک در رشد چشمگیر تولید LNG از منابع گسترده هیدروکربنی شرکت است که در یامال و گیدان در منطقه قطبی واقع شده اند. تولید شرکت بر اساس سند راهبردی تا سال 2030 میلادی در این میدان ها به 55 میلیون تن در سال خواهد رسید."
 
وی افزود: "بنابراین تاسیس کشتیرانی و برقراری مسیرهای دریایی بهینه یکی از اولویت‎های ما در دستیابی به راهبرد بلندمدت شرکت است. تاسیس شرکت کشتیرانی خودمان کاملا در راستای این هدف است و موجب بهینه‎شدن هزینه‎های حمل و نقل شده و ساختار مدیریت ناوگان را متمرکز و متوازن می‎کند و این موجب رقابت‎پذیری پروژه‎های قطب شمال نواتک می شود."
 
شرکت نواتک به همراه شرکت‎های توتال، CNPC، و صندوق جاده ابریشم مالک پروژه گازی یامال LNG هستند که در آب‎های قطبی روسیه قرار گرفته است.
 
این پروژه طی ماه جاری موفق شده است با صادرات دومین محموله یک میلیونی LNG خود به حد نصاب تازه‎ای در تولید در فاز یک دست یابد.
 
تولید فاز یک این میدان در 3 ماهه چهارم سال 2017 میلادی آغاز شد. از آن زمان تاکنون کشتی‎های LNG بر نوع Arc7 یخ‎شکن هر یک 170 هزار متر مکعب یا نزدیک به 74 هزار تن LNG را از این پروژه منتقل کرده اند.