به گزارش پارس نیوز، 

محمد باقر نوبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شب گذشته با خروج آمریکا از برجام، ساختار جدید سیاسی بر جهان حاکم شد، اظهار داشت: در این ساختار، آمریکا با رژیم جعلی صهیونیستی در یک طرف و کل دنیا در سمت مقابل آمریکا و مواضع ایران جای گرفت.

وی تصریح کرد: آمریکا طی مدت زمانی که در برجام بود خاصیتی جز شر و ایجاد موانع بی‌شمار هیچ‌گونه ثمری نداشت و با خروج خود، شرایط را برای ایران شفاف‌تر کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: رفتار آمریکایی‌ها در شب گذشته و با خروج رسمی از برجام نشان داد که رژیم سیاسی آنها که ادعای مدیریت جهانی دارد، فاقد ثبات لازم است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این رفتار آمریکا به دنیا ثابت کرد که به دلیل مقطعی‌بودن قدرت تصمیم‌گیری در این کشور، امکان اعتماد و اعتبار به هرگونه معاهده بین‌المللی با آمریکایی‌ها وجود ندارد و اگر هم توافقی با این کشور انجام دهند، فاقد ضمانت اجرایی است.

نوبخت یادآور شد: کشور ما دارای ظرفیت‌های گسترده و فراوانی در عرصه‌های مختلف است و همان‌گونه که پیش از این نیز با اتحاد و هم‌دلی نشان داده‌ایم می‌توانیم با اتکا به همین داشته‌ها و خلق ثروت برنامه‌های توسعه کشور را به پیش برانیم.

وی بیان کرد: بودجه امسال کشور را با شرایط مختلف مالی تنظیم کرده‌ایم و مطمئن هستیم که با یک اتحاد ملی می‌توانیم بدون هیچ گونه مشکل، زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در قالب بودجه امسال را فراهم سازیم.

سخنگوی دولت توضیح داد: مشکلاتی که با نوسانات ارز در اقتصاد کشور در حال ایجاد بود، به خوبی در حال کنترل شدن است و از آنجا که منابع کشور بیش از مصارف آن است، هیچ مشکلی برای تهیه ارز وجود ندارد.

نوبخت تبیین کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم که به چه میزان کالا و خدمات نیازمند به ارز وجود دارد که در سامانه نیما و مدل تامین ارز ثبت نشده که به محض شناسایی این دسته از کالاها، زمینه ثبت آن در این سامانه‌ها و تخصیص ارز مورد نیاز انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه آمریکا برخلاف دوره پیش از برجام برای تحریم‌های جدید بر علیه کشورمان تنهاست، گفت: پیش از برجام آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت در ایجاد تحریم‌ها بر علیه کشورمان همراه بودند که اکنون با اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای ادامه برجام، آمریکایی‌ها تنها هستند و از این باب خطری متوجه کشورمان وجود ندارد.

سخنگوی دولت در پایان تشریح کرد: بر پایه اقتصاد مقاومتی به دنبال مدیریت کشور هستیم و تحریم‌های جدید نمی‌تواند هیچ‌گونه شوکی به اقتصاد کشور وارد کند.


انتهای پیام/