به گزارش پارس نیوز، 

محمد رضا پورمحمدی عصر امروز در مراسم گشایش یازدهمین جشنواره حرکت دانشگاه تبریز با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها سه رسالت مهم را بر دوش دارند، اظهار داشت: آموزش، تولید علم و دانش و ترویج دانش و تبدیل این دانش به فناوری از جمله رسالت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با وجود اینکه ایران در سال‌های اخیر در توسعه و رشد علمی در جایگاه مناسبی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: براساس تازه‌رین اطلاعات به دست آمده، ایران در تولید علمی در جایگاه 16 دنیا قرار گرفته اما با این وجود در تولید فناوری در جایگاه مناسبی قرار ندارد و در رتبه 70 قرار دارد.

رئیس دانشگاه تبریز اذعان کرد: در حال حاضر کشور ایران به کمک نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در دانشگاه‌ها پرورش یافته‌ند، بالاترین رشد علمی را در منطقه و جهان اسلام برخوردار است.

به گفته وی در سال 2017؛ 18 دانشگاه تاثیرگذار در دنیا معرفی شد که در بین آنها دانشگاه‌های تهران و دانشگاه تبریز ضمن قرار گرفتن در جمع آنها در جایگاه نخست دانشگاه‌های ایران قرار گرفته بودند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه‌های ایران به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کنند، باید بیش از اینها در عرصه تولید فناوری تلاش کنند، یادآور شد: حرکت دانشگاه‌های آموزش محور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین محور اجتناب‌ناپذیر است.

 پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه برپایی جشنواره حرکت در دانشگاه‌ها افزود: این جشنواره مخصوص دانشجویان و انجمن‌های علمی بوده که هر ساله با تلاش خود دانشجویان باشکوه خاص برگزار می‌شود.

به گفته وی، این جشنواره نشان از حرکت تحول و جرات دانشجویان در پرداختن به مباحث تولیدات علمی را نشان می‌دهد که شعار تحقق خواستن را به توانستن تبدیل کرده است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه ما باید در حد توان از کارهای علمی دانشجویان در این ارتباط حمایت‌های لازم را داشته باشیم، خاطرشان کرد: در برپایی یازدهمین جشنواره حرکت دانشگاه تبریز(بخش درون دانشگاهی) حدود 12 هزار نفر ساعت کار شده که این امر نشان از همدلی و مشارکت دانشجویان را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد:در حال حاضر 82 انجمن علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که این امر نشانگر توسعه و تحول در این دانشگاه است و برپایی جشنواره حرکت یکی از نمونه بارز این امر است.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه در دانشگاه تبریز بیش از 80 انجمن علمی، 50 کانون فرهنگی و هنری و چهار تشکل قانونی دانشجویی و تشکل‌های مختلف اعضای هیات علمی و کارکنان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از یک‌هزار و 500 برنامه علمی، فرهنگی، هنری و صنعتی توسط این واحدها با حمایت و پشتیبانی دانشگاه اجرا می‌شود.

پورمحمدی یادآور شد: محصولات دانش‌بنیان و حاصل فعالیت‌های شما که در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شده و برپایی این جشنواره، نمونه بارزی از توسعه و تحول در میان دانشجویان و انجام فعالیت‌های مفید علمی است و در اثر همین فعالیت‌هاست که در جشنواره ملی حرکت در سال گذشته این دانشگاه بیشترین مقام‌ها را در میان دانشگاه‌های کشور از آن خود کرد.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با حمایت این دانشگاه در آینده این جشنواره به صورت محلی، ملی و منطقه‌ی برگزار خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، یازدهمین جشنواره حرکت دانشگاه تبریز از امروز، در محل نگارخانه شهید آوینی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرده وتا 19 اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام/