به گزارش پارس نیوز، 

مرسدس بنز CLS را باید نسخه‌ای لوکس‌‌تر، اسپرت‌تر و جادارتر از E کلاس دانست که با سقف شیبدار و کوتاه خود استایلی همانند خودروهای کوپه دارد. مرسدس بنز CLS از سال ۲۰۰۵ در بازار حضور دارد و خودرویی بسیار موفق در کلاس خود محسوب می‌شود.

حالا مرسدس بنز سومین نسل از این خودرو را به بازار عرضه کرده است. نسل جدید CLS به عنوان یکی از مدرن‌ترین محصولات مرسدس در یک نسخه خاص و تولید محدود با نام EDITION 1 نیز، به بازار معرفی خواهد شد. این خودرو که یک نسخه تولید محدود از  CLS450 فورماتیک محسوب می‌شود از پیشرانه هیبریدی استفاده می‌کند.

مرسدس بنز CLS 450 EDITION 1

 با پولی که برای خریداری این خودرو هزینه می‌کنید می‌توانید مدل قوی‌تری از مرسدس بنز CLS را با کد 53 را خریداری کنید که با آپشن‌های AMG تولید می‌شود. در زیر کاپوت CLS53 یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژردار با حجم ۳ لیتر قرار دارد که می‌تواند ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. اما مدل مورد بحث ما در کنار پیشرانه‌ی بنزینی خود از یک موتور الکتریکی نیز استفاده می‌کند که مجهز به فناوری EQ BOOST است. این موتور ژنراتور الکتریکی می‌تواند در بازه‌های زمانی کوتاه قدرتی معادل ۲۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر، به صورت آنی برای خودرو فراهم کند که به این ترتیب شتابگیری خودرو افزایش پیدا کند و تاخیر توربوشارژر‌ها جبران شود. ا

مرسدس بنز CLS 450 EDITION 1

فضای داخلی خودرو، بسیار به E کلاس شباهت دارد و تفاوت چندانی در فضای کابین مشاهده نمی‌شود. البته، ادیش 1 بالاترین مدل و پرچمدار محصولات مرسدس بنز حساب نمی‌شود و همچنان، زیر سایه‌ی  S کلاس است.  ادیشن 1، از قطعات مدل‌های AMG Line بهره‌مند خواهد بود. برای مثال داشبورد آن با چرم ناپا پوشیده شده است و در داخل کابین نیز شاهد استفاده از تزیینات کرومی و طرح چوب براق هستیم. برای زیبایی هرچه بیشتر کابین، مرسدس بنز از نورپردازی داخلی استفاده کرده است که راننده می‌تواند ۶۴ رنگ مختلف را برای آن انتخاب نمایید.

CLS 450

این خودرو، همچنین به یک ساعت سفارشی آنالوگ مجهز است که نمای کلاسیک دارد. در چند نقطه کابین نیز برای نشان دادن خاص بودن خودرو لوگوی ادیشن 1 نصب شده است. حتی درصفحه‌ی اصلی سیستم مولتی مدیا خودرو نیز نوشته ادیشن وان دیده می‌شود.

با این وجود اما تغییرات در نمای بیرونی خودرو، گسترده نیست و  با مدل‌های دارای کیت AMG Line یکسان است.  رینگ‌های ۲۰ اینچی ادیشن 1 ساخت AMG هستند، ضمن اینکه از چراغ‌های هوشمند LED در این خودرو استفاده شده است. روی سپر جلوی این خودرو نیز می‌توان، عبارت EDITION 1 را مشاهده کرد.

مرسدس بنز CLS 450 EDITION 1

اگر مرسدس CLS 450 EDITION 1 و یا حتی مرسدس AMG CLS 53 نیز نمی‌تواند انتظارات مشکل‌پسندان از یک سدان اسپرت را برآورده کند، باید کمی صبر کرد تا مدل GT4 به بازار عرضه شود. این مدل بر اساس مرسدس E 63 واگن ساخته‌ خواهد شد و احتمالا تمامی امکانات و آپشن‌های مرسدس بنز را فراهم می‌کند.

در انتهای مطلب، ویدئویی از این خودرو قابل مشاهده است که شتاب‌گیری و رانندگی با CLS 450 در اتوبان‌های آلمان را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/