به گزارش پارس نیوز، 

محمد دامادی با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز در کشور، گفت: تجربه ثابت کرده تاثیر نابسامانی بازار ارز بر بازارهای موازی به وضوح دیده می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بازار مسکن از نوسانات ارزی در ماه های اخیر درگیر التهاب هایی شده است، افزود: دولت برای مقابله با اثرات و تبعات نابسامانی بازارها از جمله مسکن باید هر چه سریع تر التهاب ایجاد شده در ارز را فروکش کند.

ثبات اقتصادی کشور تعیین کننده وضعیت بازار مسکن است

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ثبات اقتصادی کشور تعیین کننده وضعیت بازار مسکن است، تصریح کرد: وضعیت فعلی بازار ارز نشان می دهد که کشور ما ثبات اقتصادی نداشته و گردانندگان بازار مشخص نیستند.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری های دولت التهاب بازار ارز را بیشتر کرده است، افزود: متاسفانه در پی ناامنی های بازار ارز رکود مسکن با چاشنی تورم مشهود است.

دامادی با بیان اینکه با ناآرامی های بازار ارز وضعیت مسکن بدتر از قبل خواهد شد، تصریح کرد: دولت باید دست از شعار دادن برداشته و برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور وارد میدان شود، در غیر این صورت تمامی بازارها درگیر ناامنی و تنش های قیمتی خواهند شد.

دولت از درایت لازم در حوزه تنظیم بازار برخوردار نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در خصوص وضعیت فعلی اقتصاد کشور به جای دنبال مقصر بودن باید راه حل پیدا کرد، افزود: همه می دانیم که چند نفر دلال قادر به ایجاد تنش قیمتی در بازار ارز و در نتیجه بازارهای موازی آن نیستند.

دامادی با بیان اینکه دولت از درایت لازم در حوزه تنظیم بازار برخوردار نیست، گفت: متاسفانه جدی گرفته نشدن توصیه ها و موضع گرفتن در خصوص آن ها از سوی دولت وضعیت فعلی اقتصاد را رقم زده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متاسفانه با ادامه این رویه در اقتصاد کشور حباب نرخ ها به اندازه ای بزرگ خواهد شد که مردم قدرت خریدی برای تامین مسکن نخواهند داشت، تصریح کرد: مدت ها زمان لازم است تا از این وضعیت خارج شویم، زیرا نرخ ها به صورت کاذب افزایش یافته و تا بازگشت به سطح نرخ های قبل زمان لازم است./

پایان پیام