به گزارش پارس نیوز، 

 محتشم احدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیله سوار روز پنجشنبه در دیدار با فرمانداراین شهرستان افزود: تاکنون برای 78روستا در این شهرستان با صرف 14 میلیارد و 210 میلیون ریال طرح هادی روستایی تهیه شده و در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار نیز این طرح اجرایی شده است.
وی همچنین افزود: در 6 روستای این شهرستان نیز با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار بازنگری طرح شده است.
وی عنوان کرد: اجرای آسفالت معابر به مساحت 81 هزار مترمربع، اجرای جدول گذاری و کانیو معابر به طول22هزارمترمربع، اجرای پیاده رو و سنگ فرش به مساحت 12هزار مترمربع، اجرای پل سنگی با دال مسطح بتنی به تعداد سه دهنه، اجرای فضای ویژه و پارک به مساحت یک هزار و 500مترمربع، اجرای کانال سنگی بطول610 متر، اجرای پی سنگی به حجم 700 مترمکعب، اجرای دیوار سنگی به حجم 650 مترمکعب از جمله فعالیت های این بنیاد می باشد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیله سوار افزود: همچنین تاکنون 6 هزارو 244 فقره وام مقاوم سازی به مبلغ 650میلیارد ریال به متقاضیان روستایی پرداخت شده که 233 مورد آن مربوط به سال 96 می باشد.
او افزود: تعداد 296سند مالکیت نیز در شهر بیله سوار و تعداد 939 سند مالکیت در شهر جعفرآباد ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، حسن قبادی فرماندار بیله سوار نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و تحقق این شعار تنها وظیفه دولت نیست.
وی ادامه داد: اجرای طرح های هادی روستایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها و نیز شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نقش مهمی در ارتقاء کمی و کیفی ساختمان ها دارد.
قبادی گفت: در راستای استفاده بهینه از سهم قیر رایگان با همکاری بنیاد مسکن امسال 9 روستای شهرستان با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به مساحت 35هزار متر مربع آسفالت ریزی خواهد شد.
او اضافه کرد: جهت حل مشکل روستاییان ساکن در اراضی ملی، تعداد 32 روستا به منظور تملک و واگذاری به روستاییان از طریق منابع طبیعی شهرستان انتخاب و توسط کارشناسان بنیاد مسکن و منابع طبیعی تهیه صورت وضعیت و جانمایی گردید.
به گزارش ایرنا ، در این نشست تهیه طرح هادی 21 قشلاق شهرستان بیله سوار با اعتبار سه میلیارد ریال تقدیم فرماندار بیله سوار و بخشدار جعفرآباد شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع شده است.
3006/6016