سخنگوی وزارت کشور از دستور رحمانى فضلى وزیر کشور به شوراى عالى هماهنگى ترافیک شهرهاى کشور مبنى بر تدوین دستورالعمل مشخص برای فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتى خبر داد.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از دستور رحمانى فضلى وزیرکشور به شوراى عالى هماهنگى ترافیک شهرهاى کشور مبنى بر تدوین دستورالعمل مشخص برای فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتى خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت این نوع تاکسی ها در سراسر دنیا و کمک‌هایی که این نوع سیستم حمل و نقل شهری در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و معضل پارکینگ داشته اند، افزود: در حال حاضر بیش از ٦٦ کشور و 507 شهر در اروپا، آمریکا و آسیا از این سیستم حمل و نقل بهره مند هستند و باید از ظرفیت آن به بهترین نحو استفاده شود.

سخنگوى وزارت کشور با بیان اینکه دولت توجه جدی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ‌ها دارد، تصریح کرد: بر همین اساس باید با در نظر گرفتن مطالبات مردم و نظرات ارگان‌ها و نهادهاى مرتبط، دستورالعمل هایی را براى نظام‌مند کردن فعالیت این شرکت‌ها تدوین کرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در تدوین این دستورالعمل باید رعایت حقوق شهروندی، تکالیف و وظایف شرکت‌ها در قبال مردم، نحوه ارائه خدمات و گزینش رانندگان، تنظیم روابط دستگاه‌هاى مرتبط با موضوع و رفع نواقص و معایب احتمالى مورد توجه قرار گیرد.