عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در پایان نشست هم‌‌اندیشی وزیر کشور با بانوان فعال در عرصه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران در مورد عمده مشکلات به وجود آمده در بارش‌های اخیر در کشور بیان داشت: در 19 استان کشور بارش برف را شاهد بودیم که بیشترین مشکل مربوط به تهران و یک مقداری نیز مربوط به قزوین بود.

وی افزود: به لطف خداوند متعال هیچ‌گونه آسیب جانی در این مورد نداشتیم بیش از هشت هزار نفر را ستاد بحران اسکان داد و بیش از 2500 اتومبیل را که در برف گیر کرده بودند نجات دادند و 10 هزار مورد نیز توانستیم به آنها تغذیه و خدمات برسانیم.

رحمانی فضلی با تأکید براینکه تمام راهداری‌ها و پلیس راه در خدمت مردم بودند، خاطرنشان کرد: در برخی اتوبان‌ها مثل جاده قم - تهران و بخشی هم در حوزه قزوین در مورد برف‌روبی جاده‌ها و انسداد جاده‌ها مقداری با کندی مواجه بودیم. بخشی از دلیل این مسئله برمی‌گردد به اینکه خود صاحبان اتومبیل‌ها وقتی تذکر به آنها داده می‌شود که زنجیر چرخ ببندید و به صورت کامل مجهز به وسایل تردد در جاده‌های برفی باشید متأسفانه رعایت نکردند و در جاده‌هایی که پلیس آنها را مسدود کرده بود از جاده‌های فرعی رفت و آمد کرده بودند.همه اینها باعث شد که ما با برخی از مشکلات مواجه باشیم.

وزیر کشور اضافه کرد: جلسه‌ای را ستاد بحران گذاشته و مسائل را بررسی کرده است و مسئولین دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باید پاسخگو باشند. رئیس جمهور در جلسه دولت این موضوع را مطرح کردند و به بنده مسئولیت دادند که با حضور خود وزرا و با حضور دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای را بگذارم و با نظر استانداران بتوانیم این مشکلی را که ایجاد شد مشخص کنیم و اگر واقعاً اهمال و کم‌کاری باشد قطعاً در گزارشی که به رئیس جمهور خواهیم داد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در برف‌های بعدی ان‌شاءالله مشکلی نخواهیم داشت. مردم باید همکاری مناسب و خوبی داشته باشند. روزانه 500 هزار خودرو وارد تهران و خارج می‌شوند ما آن شب در جاده قم مجبور شدیم بسیاری از گاردریل‌ها را ببریم و جاده را دو طرفه کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: با همه مشکلاتی که به وجود آمد با این برف مردم احساس شادی کردند البته به این معنی نیست که ما به کم‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها توجه نکنیم.