رمضانعلی سبحانی با اشاره به واردات بی رویه رسمی و غیررسمی بسیاری از کالاها به ویژه کالاهای چینی گفت: واردات کالای چینی به معضل اصلی تولیدکنندگان داخلی تبدیل شده به نحوی که عرضه انواع محصولات چینی با قیمت های بسیار پایین، کسب و کار تولید کنندگان داخلی را از رونق انداخته است.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات قاچاق و عرضه انواع محصولات ارزانقیمت چینی نفس تولیدکنندگان داخلی محصولات را به شماره انداخته است، افزود:افزایش هزینه تولید داخلی بسیاری از کالاهای صنعتی، نبود حمایت لازم از تولیدکنندگان، برخی سیاستگذاری های تعرفه ای غلط و واردات قاچاق این کالاها، تولیدکنندگان ایرانی را در رقابت با کالاهای وارداتی حتی در بازارهای مصرف داخلی با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود:کالاهای وارداتی به دلیل تنوع مدل و قیمت بسیار پایین حتی با حداقل کیفیت گوی رقابت را از تولیدات داخلی ربوده اند.
سبحانی فر با اشاره به اینکه طوفان کالاهای چینی به هیچ چیز رحم نمی‌کند، ادامه داد: محصولات چینی از مهر و سجاده نماز گرفته تا چادر مشکی بر سر تولید داخلی آوار شده‌اند.
وی با بیان اینکه عدم کنترل و نظارت بر این معضل سبب شده تا تولیدکننده های داخلی ضربه سنگینی از این ناحیه متحمل شوند، اظهار داشت:تنها باید کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید نشده وارد کشور شوند و ورود هرگونه کالا که مشابه داخلی داشته مگر در شرایط خاص ممنوع شود.
سبحانی فر افزود:در شرایط تحریم بازار کاذبی در کشور ایجاد شده بود و مردم مجبور به تامین نیازهای خود با کالاهای بی کیفیت و بنجل بودند، اما کشور وارد فصل جدیدی از اقتصاد شده و دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از پیش باید به کیفیت کالاها و خواسته های مردم باید توجه کنند.
وی تنها راه نجات اقتصاد کشور از واردات کالاهای غیرضروری به ویژه کالاهای چینی را منوط به حمایت از تولید و توسعه ‌صادرات دانست و ادامه داد:هیچ گاه نمی‌توان با واردات ‌اقتصاد را نجات داد و در حال‌حاضر نقدینگی در اقتصاد کشور منحرف شده و تمام نگاه تولید‌کنندگان به دست بانک‌ها برای دریافت وام است.
 این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد:اگر چینی‌ها در بخش‌های گوناگون توانمندی تولید دارند، ایرانی‌ها نیز می‌توانند در بسیاری از موارد که لیاقت و شایستگی خود را در آن نشان داده‌اند، تولیدات با‌ارزشی داشته و نه تنها در بازار 75 میلیون نفری ایران مورد توجه قرار گیرد، بلکه برای بازارهای صادراتی نیز جذاب باشد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" تصریح کرد: با واردات بی رویه کالا و عدم حمایت از تولید داخلی اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد و دولت باید به دنبال رفع مشکلات پیش روی صنعتگران و واحدهای تولیدی باشد.