رضا کامی در مورد آخرین وضعیت بازنگری فهرست کالاهایی که بین ایران و ترکیه مشمول تخفیف تعرفه‌ای برای صادرات و واردات بین دو کشور می‌شوند، گفت: از دو سال گذشته برای توسعه حجم روابط تجاری بین ایران و ترکیه فهرستی مشمول 256 قلم کالا بین دو کشور تهیه شد، تا از تخفیف ویژه تعرفه برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: طبق این توافق‌نامه هر 3 ماه یکبار اقلام بازنگری شده و تعرفه آنها ممکن است، تغییر کند تا جایی که ابتدای سال گذشته برخی کالاهای لوکس که از ترکیه وارد ایران می‌شدند و مشمول تخفیف 30 درصدی تعرفه‌ای بودند، تعرفه‌شان به 10 درصد تغییر یافت.

کامی با بیان اینکه تاکنون 3 جلسه بین نمایندگان کمیته دو کشور در مورد تعرفه ترجیحی تشکیل شده خاطرنشان کرد: آخر اردیبهشت ماه نیز قرار است، تا جلسه‌ای در تهران با همین محوریت برگزار شود که طبق آخرین اطلاعات 30 نوع کالا با تعرفه جدید به فهرست تعرفه ترجیحی دو کشور اضافه خواهد شد.

رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در پاسخ به اینکه چه کالاهایی به این لیست اضافه خواهد شد، گفت: 15 نوع کالا از ایران و 15 نوع کالا از ترکیه خواهد بود که فهرست هنوز منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد کالاهای تولیدی و صنعتی به ویژه در حوزه فولاد و صنایع جانبی در فهرست طرف ایرانی برای صادرات به ترکیه خواهد بود.