ابراهیم‌زاده در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درخصوص زمان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اظهار کرد: هر ساله به محض آنکه مصوبه هیات وزیران ابلاغ می‌شود، سریعا احکام افزایش حقوق را ابلاغ می‌کنیم که سال گذشته نیز در روز هشتم فروردین‌ماه این اتفاق افتاد.

وی افزود: امسال با توجه به مسائلی که وجود داشت و بودجه به صورت دو دوازدهم تصویب شده، هیات وزیران اجازه افزایش حقوق را ندارد.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امیدواریم تا اواخر اردیبهشت‌ماه مصوبه بودجه بیاید و بتوانیم همان موقع افزایش حقوق‌ها را اعمال کنیم اظهار کرد: در حال حاضر کف حقوق برای بخشی از بازنشستگان کشوری 750 هزار تومان است. برای کاهش فاصله حقوقی بازنشستگان پیشنهاد داده‌ایم تا برای کسانی که بین حداقل حقوق ( 750 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان) دریافتی دارند علاوه بر افزایش معمول برای همه یک، افزایش حقوق دیگر هم داشته باشند.

ابراهیم‌زاده افزود: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق همه مشمولان بازنشسته حدود 12 درصد است و برای افرادی که یاد شد، علاوه بر این 12 درصد یک افزایش دیگر هم در صورت تصویب بودجه خواهیم داشت. به عبارتی کف حقوق بازنشستگان به 900 هزار تومان خواهد رسید و تلاش می‌کنیم ظرف چند سال با افزایش پلکانی، حقوق بازنشستگان ترمیم شود.