هفته سوم اسفندماه در حالی به پایان رسید که 4 میلیون و 305 هزار ورقه بهادار در 191 هزار نوبت به ارزش 21 هزار و 447 میلیارد ریال در بازار فرابورس داد و ستد شد که این وضعیت نشانگر رشد 69 درصدی حجم و افت 54 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین است.

همچنین در بازار اول، 988 میلیون ورقه بهادار طی این مدت مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن به 2 هزار و 809 میلیارد ریال رسید و در بازار دوم نیز یک میلیارد و 223 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 میلیارد و 45 میلیون ریال داد و ستد شد که این وضعیت از رشد 83 درصدی حجم و 105 درصدی ارزش معاملات بازار اول و همین طور رشد 30 درصدی حجم و 27 درصدی ارزش معاملات بازار دوم حکایت دارد.
از سوی دیگر، حجم معاملات بازار پایه 2 برابر شد اما ارزش معاملات این بازار با افت 75 درصدی معادل 8 میلیارد و 805 میلیون ریال شد.
افزون بر این؛ حجم و ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی در این هفته با کاهش روبرو شد به طوری که 17 میلیون اوراق بهادار به ارزش 6 میلیارد و 788 میلیون ریال معامله را به ثبت رساند؛ معاملات مرحله نخست اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا1"هم در روز سه‌شنبه به منظور پرداخت مبلغ اسمی آن در سررسید (23 اسفندماه) متوقف شد.
این گزارش می افزاید: در هفته ای که گذشت بازار فرابورس شاهد عرضه اولیه سهام دو شرکت دارو سازی سبحان انکولوژی و صنایع بهداشتی ساینا در بازار دوم بود و به این ترتیب تعداد عرضه‌های اولیه امسال فرابورس به 13 عدد رسید و بیشترین حجم و ارزش معاملات روزانه هم در همان روز رقم خورد.
همچنین در هفته‌ای که گذشت، نماد شرکت سرمایه‌گذاری جامی و مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس در بازار پایه و نماد ریل پرداز سیر در بازار دوم فرابورس ایران درج شد؛ بعلاوه این که نماد شرکت سبحان دارو از بازار اول فرابورس ایران به بازار دوم بورس تهران منتقل شد.
گروه بانک‌ها نیز در هفته پنجاه و یکم سال 94 با در اختیار داشتن 21 درصد از معاملات بازار سهام، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه انبوه‌سازی و مسکن سهم 14 درصدی از معاملات داشت و گروه فراورده‌های نفتی با معاملاتی به ارزش 525 میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.
همچنین ارزش بازار فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با 3.6 درصد افت نسبت به هفته پیش، معادل 941 هزار و 673 میلیون ریال شد که 47 درصد از این رقم مربوط به بازار دوم و 28 درصد آن مربوط به بازار اول بود. آیفکس نیز در این روز با کاهش 1.3 درصدی، نمایشگر رقم 811 واحد شد.