به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در معاملات امروز بورس تهران دماسنج بازار سرمایه به حرکت صعودی خود ادامه داد و با رشد ۲۲۸ واحدی موفق به عبور از کانال ۵۵ هزار واحدی شد.

شاخص بورس تهران در حالی برای دومین بار موفق به عبور از کانال ۵۵ هزار واحدی شد که در معاملات امروز توانست رکورد قبلی را بشکند زیرا شاخص بورس در روز ۱۹ تیر ماه و برای اولین بار در کانال ۵۵ هزار و ۶۹ واحدی قرار گرفته و از این کانال فراتر نرفته بود.

در معاملات امروز شاخص بورس تهران تا محدوده ۵۵ هزار و ۲۰۶ واحد پیش رفت اما نتوانست از این میزان فراتر رود بنابراین دماسنج بازار سرمایه به قرار گرفتن در عدد ۵۵ هزار و ۱۰۱ واحد در پایان معاملات رضایت داد.

شرکت های مخابرات، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، مپنا، صنایع شیمیایی ایران و صنعتی بهشهر از شرکت های موثر در افزایش شاخص بورس بودند این در حالی است که شرکت های بانک صادرات بعد از بازگشایی نماد، گل گهر، سیمان فارس و خوزستان و بانک سینا با اثر منفی خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار روز یکشنبه سه شرکت پتروشیمی شیراز، کرمانشاه و پردیس برترین صف های خرید بازار را به خود اختصاص دادند و به دلیل افزایش قیمت کود اوره و تاثیر آن در پیش بینی سود شرکت با بیشترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی است که پارس مینو، سرمایه گذاری البرز، شیر پگاه، سیمان تهران و پست بانک بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

به این ترتیب در بازار روز یکشنبه در مجموع بیش از ۶۲۳ میلیون سهم به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۲۶۶ هزار میلیارد تومان رسید.