به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شاخص بورس تهران پس از یک روز تاریخی، ۴۷۹ واحد دیگر رشد کرد و از نیمه ۵۴ هزار واحد گذشت و بازدهی خود را به بیش از ۴۳ درصد رساند.

بر این اساس رشد شاخص بورس تهران در حالی امروز از سر گرفته شد که این متغیر مهم بازار سرمایه تا نیمه معاملات به رشد مداوم خود ادامه داد و تا کانال ۵۴ هزار و ۸۹۵ واحدی پیش رفت اما با توقف نماد پالایشگاه اصفهان که از سهم های پر تاثیر در افزایش شاخص بورس بود، روند کاهشی شاخص شدت گرفت و این متغیر در انتهای معاملات در کانال ۵۴ هزار و ۷۶۸ واحد ایستاد.

در حالی همچنان جریان های نقدی به سمت بورس آمده و تقاضا در بازار سرمایه رو به افزایش است که در بازار امروز شرکت های هلدینگ خلیج فارس، فولاد خوزستان، مخابرات، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری امید، مپنا، پتروشیمی های خارک و فناوران و ایران خودرو بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص بورس گذاشتند.

از سوی دیگر شرکت های بانکی تاثیر منفی در شاخص بورس گذاشته و بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک صادرات و کارآفرین مانع از رشد بیشتر شاخص شدند. به این ترتیب در بازار امروز عرضه های سنگینی رخ داد که صنایع سیمان، بانک، سرمایه گذاری و حتی نمادهای پتروشیمی و فلزی را دربر گرفت.

همچنین در بازار امروز سرمایه گذاری صنعت و معدن، سرمایه گذاری البرز، سیمان قائن، بیمه دانا، پتروشیمی خارک، ایران خودرو و ایران ترانسفو از بهترین تقاضای خرید و بانک انصار، آذرآب و پست بانک از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار دومین روز هفته بیش از یک میلیارد سهم به ارزش ۴۶۱ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه ۲۵۸ هزار میلیارد تومانی شد.