به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مقداد همتی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی در رابطه با دریافت هزینه سالانه 10 هزار میلیارد تومانی تعمیر و نگهداری راه ها از مردم، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی و حقوق اولیه مردم هزینه ایجاد راه ها، بازسازی و نگهداری راه ها بر عهده دولت است.

وی تصریح کرد: دولت البته می تـواند ساخت بزرگراه ها و آزادراه ها را به بخش خصوصی واگذار کرده (مثلا به صورت BOT)  در این صورت هزینه ساخت و سیستم بهره برداری بر عهده بخش خصوصی و غیر دولتی است و این بخش از محل عوارض منابع صرف شده را تامین می کند.

وی با تاکید بر این که دولت موظف به ساخت و نگهداری راه های اصلی است و نمی تواند هزینه نگهداری آن را از مردم دریافت کند، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی(دولت) برای اخذ عوارض در راه های جدید باید از مجلس مجوز بگیرد.

کارشناس اقتصاد در خصوص اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: متاسفانه آقای آخوندی با این قبیل اظهارات فرافکنی می کند و چون نمی تواند مشکلات را حل کند آنها را به گردن مردم می اندازد.

همتی با بیان این که در دوران پسابرجام قرار داریم و وزارت راه  باید سرمایه های داخلی و خارجی را برای اجرای پروژه های این حوزه جذب کند، افزود: متاسفانه شخصیت وزیر راه یک شخصیت سیاسی است تا تخصصی. آقای آخوندی دوست دارد فقط حرف بزند و در جشنواره فیلم فجر شرکت کند.

وی یادآور شد: شاکله آخوندی در وزارت کشور بسته شده و گذاشتن یک فرد سیاسی در وزارت راه و شهرسازی که 70 درصد آن اجرایی است، کار اشتباهی بود.