به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمود واعظی از جمله فعالیتهای وزارت ارتباطات را در زمینه آموزش های مختلف مردم در روستاها عنوان کرد و گفت: مردم روستاها با داشتن اینترنت می توانند از خدماتی همچون پرونده سلامت الکترونیک بهره مند شوند.

او گفت: ما در وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که شکاف دیجیتالی در کشور کاهش یابد و می‌خواهیم سال آینده جشن برخورداری تمامی روستاهای استان هرمزگان از خدمات ارتباطی برگزار شود.

وی که در آئین افتتاح پروژه اتصال 376 روستای استان هرمزگان به اینترنت پر سرعت سخن می‌گفت با بیان اینکه دهه فجر امسال با پیروزی‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی همزمان شده است، عنوان کرد: با این پیروزی، مشکلات ما در منطقه و عرصه بین‌الملل حل شده و تحریم‌هایی که بر کشور و مردم تحمیل شده بود، برداشته شده است.

وی ادامه داد: نمونه عملی گشایش‌هایی که به وجود آمده را در سفر رئیس جمهور به اروپا شاهد بودیم و قراردادهای بسیار بزرگی در این سفر بسته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دهه فجر مقدمه ای برای این شده که سال آینده را بسیار خوب شروع کنیم و وعده ای که رئیس جمهور به مردم داده اند که پس از برداشته شدن تحریم ها نوبت حل مسائل اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است، اجرایی شود.

واعظی در ادامه با بیان اینکه دو انتخابات مهم را در اسفند ماه پیش رو داریم، تصریح کرد: امیدواریم مردم خونگرم استان هرمزگان همان طور که در گذشته سهم بسیار خوبی در انتخابات داشتند، این بار هم در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند تا مجلسی شکل بگیرد که بتواند دولت را کمک کند تا همه قول هایی که به مردم داده را انجام دهد.

وی یکی از سیاست های مهم دولت یازدهم را توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار دانست و تصریح کرد: این دولت تلاش می‌کند شکاف‌های میان مناطق برخوردار و محروم را کم کند تا کسانی که در روستاها زندگی می‌کنند از امکانات شهرها برخوردار باشند.

واعظی خاطرنشان کرد: سال گذشته 150 روستا و امروز نیز 376 روستای استان هرمزگان به اینترنت پر سرعت متصل شدند و سال آینده نیز 290 روستای دیگر این استان به اینترنت پرسرعت اتصال خواهند یافت.

واعظی اضافه کرد: ادارات کل استان هرمزگان تلاش کنند تا خدمات دولت الکترونیک به روستاها بیاید چون وجود اینترنت موجب ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگی مردم می شود و انواع اطلاعات به روز خواهد شد و دیگر کسی نمی تواند افکار عمومی را سانسور کند.