به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1098 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.4 درصد افزایش، به 1101 دلار رسید.

طلا روز جمعه با وجود صعود بازارهای سهام، موفق شد همچنان در بازه 1100 دلار باقی بماند و هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار کامکس نیویورک 1098 دلار معامله شد و در طول روز تغییر چندانی پیدا نکرد.

این فلز زرد هفته گذشته 0.5 درصد افزایش قیمت داشت.

تحلیلگران گروه مالی سیتی با افزایش قیمت مورد پیش بینی برای طلا در سال 2016، اظهار کردند اگرچه سال گذشته حملات تروریستی پاریس و مذاکرات کمک مالی به یونان تاثیری در پشتیبانی از قیمت طلا نداشت، اما این بار نگرانی‌ها نسبت به بازارهای جهانی جذابیت این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را احیا کرده است.

سرمایه گذاران از ابتدای امسال با نوسانات شدید بازارهای سهام جهان به دلیل ضعف اقتصادی چین و افت شدید قیمت نفت روبرو شده اند که تقاضای آنها را برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه افزایش داده و از قیمت این فلز زرد پشتیبانی کرده است. سیتی قیمت مورد پیش بینی برای هر اونس طلا در سال 2016 را به میزان 7.5 درصد افزایش داد و 1070 دلار برآورد کرد.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز جمعه به 664.17 تن در مقایسه با 662.09 تن در روز پنج شنبه افزایش یافت.

طبق جدیدترین آمار بلومبرگ، سرمایه گذاران از ابتدای ماه ژانویه تاکنون 926 میلیون دلار سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه فلزات ارزشمند سرازیر کردند و ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلای جهان هفته گذشته حدود 1500 تن افزایش یافت که بزرگترین افزایش از نوامبر بود.

طلا در ژانویه معکوس بازارهای سهام جهان حرکت کرد و ریزش چشمگیر این بازارها به افزایش 3.4 درصدی قیمت این فلز ارزشمند در نخستین ماه سال 2016 کمک کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 14.13 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.2 درصد افزایش، به 498 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.2 درصد افزایش، 842 دلار معامله شد.