به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حالی که آمارهای منتشر شده، تردیدهایی را در مورد تقویت اقتصاد آمریکا ایجاد کرده، قیمت طلا امروز کاهش قیمت ساعات اولیه خود را جبران کرد و به بالاترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید.

به دنبال نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی در آمریکا و چین، سرمایه گذاران مجددا به بازار طلا هجوم آورده اند.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز، قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۲ درصد افزایش نسبت به جلسه قبل ۱۳۴۳ دلار و ۱۰ سنت معامله شد. به رغم افزایش قیمت های اخیر، فلز زرد همچنان فاصله زیادی با قیمت ۱۹۲۰ دلار که در سال ۲۰۱۱ به ثبت رساند، دارد.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: « من حدس می زنم افراد زیادی انتظار داشتند که نرخ بهره در آمریکا افزایش یابد و طلا افت کند، اما از زمان آغاز سال جدید، آنچه رخ داده دقیقا عکس این مسئله است. » وی افزود: « فکر می کنم سطح مقاومت بعدی ۱۳۵۰ دلار خواهد بود. »

بر اساس آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه، افزایش قیمت خانه در آمریکا در ماه دسامبر کند بوده و این مسئله نشان دهنده عدم حرکت بازار مسکن آمریکا در مسیر ترمیم می باشد. این در حالی است که میزان اعتماد مصرف کننده نیز در این ماه کاهش داشته است.

افزایش حجم دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا نشان می دهد که سرمایه گذاران بار دیگر به بازار فلز زرد روی خوش نشان داده اند، اما خریداران فیزیکی در کشورهایی همچون هند و چین احتمالا در انتظار کاهش قیمت ها هستند.

یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: « بعد از اینکه قیمت ها بالا می رود، تلفن مجددا شروع به زنگ خوردن می کند، اما من فکر نمی کنم که این ارتباطی به خرید فیزیکی داشته باشد. »