به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانشاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در دومین همایش بهبود کسب و کار اظهار داشت: در دو سال گذشته رتبه ایران در محیط کسب و کار نسبت به کشورهای دیگر 152 بوده که خوشبختانه با تلاش دولت یازدهم و فعالان بخش خصوصی اکنون این رتبه با 34 پله بهبود به 118 رسیده است.

 
محمدی در ادامه گفت: وزارت نیرو، شهرداری، وزارت صنعت و معدن، گمرک، امور مالیاتی و ... تلاش‌های فراوانی برای بهبود رتبه کسب و کار داشتند و بخشی از تلاش‌های وزارتخانه‌ها در سال‌های آینده ثمربخش خواهد بود و از طرفی در برخی از حوزه‌ها همچون وزارت نیرو عملکرد بهتری از اهداف تعیین شده داشته است.
 
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به ساماندهی مجوزها بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی در این خصوص اقداماتی را انجام داده که همه وزارتخانه‌ها اکنون مجوزهای خود را بارگذاری کرده‌اند و گفتنی است که 280 مجوز ملی و استانی در سایت" ایران مجوز" بارگذاری شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در کشور تنها  500 مجوز کسب و کار داریم گفت:در تلاشیم تا  قوانین مخل کسب و کار را شناسایی  و در قالب لایحه‌ای را تقدیم مجلس کنیم.