به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانعباس سلیمیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: دیرکرد در واریز یارانه ها به حساب سرپرست خانوارها توسط دولت به این دلیل فراهم کردن منبعی برای تامین این مبلغ کلان است.

 
وی در ادامه افزود: مشکل اساسی این است که دولت دهم پدیده ای غلط به نام یارانه ها را به وجود آورده است.
 
 سلیمیان در ادامه افزود:این طرح   70میلیون نفر از جمعیت کشور را حقوق بگیر کرد و این غلط ترین رویه ای است که در دنیا اجرا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای هدفمندی یارانه ها موجب این شده است که افراد بیکار می توانند رایگان زندگی کنند ، گفت:پرداخت یارانه موجب تشدید بیکاری در سالهای اخیر شد.
 
این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه دولت دهم عنصر شنوایی نداشت چرا که بسیاری از اقتصاد دانان کشور این هشدار را به دولت  مبنی بر نادرست بودن این طرح ارائه دادند. 
 
سلیمیان با بیان اینکه تمام اشفتگی اقتصاد امروز در سطح مسائل اقتصادی نتیجه عملکرد نادرستی است که سالها پیش صورت گرفته، گفت: درحال حاضر دولت یازدهم به دلیل پرداخت یارانه ها به یک سری نهادها و بانک ها بدهکار است و ادامه این روند اشتباه بزرگ این دولت است، اشتباهی که رهایی از آن چندان آسان به نظر نمیرسد.
 
وی در همین راستا افزود:  دولت میتواند با پرداخت یارانه ها به سیستم های تولیدی و عاملین تولید،رویکرد خود را در اجرای هدفمندی یارانه ها تغییر دهد.
 
وی با بیان اینکه مبنای پرداخت یارانه بیکار کردن اقشار جامعه بود ، گفت: باید به دنبال اصلاح این رویه غلط بود و در حال حاضر دولت مردم را به گرفتن این یارانه عادت داده است ولذا این عادت را ترک دادن سخت است.